czwartek, 5 listopada 2015

Z uśmiechem przez życie

Kochani ! Witam się dziś z Wami z uśmiechem zgodnie z zasadami 6U, o których przeczytacie u Moniki - tu.


Interpretacja tych zasad bardzo mi się spodobała i myślę, że warto zastosować je w życiu, a pierwsza z nich to UŚMIECH . Bynajmniej nie chodzi o to, by szczerzyć zęby bez końca, ale wyobraźcie sobie, że wchodzicie do sklepu czy restauracji i mówiąc dzień dobry, uśmiechacie się do pracujących tam ludzi. Od razu i oni są dla was milsi i starają się wejść w ten sam nastrój, który wam towarzyszy. Czyż nie jest przyjemniej, gdy ktoś się do nas uśmiecha ?
To właśnie uśmiech poprawia nastrój, zbliża ludzi i rozładowuje napięcie. Przypomniał mi się taki wierszyk z mojego szkolnego pamiętnika.
"Kiedy się słonko do nas uśmiecha,
tak nam przyjemnie , taka uciecha. 
I Ty uśmiechnij się troszeczkę, 
a także będziesz prawie słoneczkiem "

Ostatnio wydziergałam na szydełku dywanik do łazienki, by przyjemniej było stąpać, wychodząc spod prysznica.




A skoro już pojawił się kot, to stopniowo pojawiać się będą różne drobiazgi, które kotom do życia są niezbędne. I tak powstały pierwsze  zabawki dla nich.





Gdy już znudzi się im zabawa to śpią - właśnie tak :



" Świat nie jest taki zły ", tylko trzeba się do tego świata umiejętnie dostosować.
Pozdrawiam wszystkich podglądających i serdeczności posyłam !


30 komentarzy:

  1. Świetnie wyglądasz:) Z zasadą się zgadzam i stosuję na co dzień, choć nie zawsze spotykam się z odzewem w postaci tego drugiego uśmiechu... Zabaweczki dla kotów fajne, a dywanik bardzo praktyczny:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anetko :) Mimo, że nie każdy odwzajemni uśmiech - to warto :))

      Usuń
  2. Dlatego właśnie mój drugi tomik wierszy , który już za chwil parę opuści progi wydawnictwa, ;)nosi tytuł " Uśmiech codzienności" bo jeśli my potrafimy się do codzienności uśmiechnąć - to ona uśmiech odwzajemnia. Pozdrawiam serdecznie - dywanik piękny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję wydania drugiego tomiku wierszy !!! Chyba przydałby mi się taki "Uśmiech codzienności " na jesienne dni i nie tylko :)

      Usuń
  3. Kotki masz milutkie, dywanik i zabaweczki są świetnie
    Pozdrawiam i przesyłam uśmiech na ocieplenie jesieni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz racje uśmiech nic nie kosztuje ,a poprawia nastrój :)
    Kociaczki cudowne ..ja kocia mama bym je wy-przytulała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w kotach jest takiego, że nawet jeśli nie bardzo chcesz, to i tak je musisz wygłaskać i wyprzytulać :)

      Usuń
  5. Miło Cię widzieć uśmiechniętą. Dywanikfajny, nie wiem z jakiego materiału zrobiłaś, ale pomyślałam sobie, że z pociętych t-shirtów byłby super.
    Uśmiech posyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, dywanik z różnych resztek włóczki, bo mam tego trochę, więc wykorzystuję.

      Usuń
  6. Bardzo pozytywny post. Z tym uśmiechem, to masz 1000% racji. Wykorzystuję to w pracy. Jestem osobą, która kontroluje innych, więc gdy wchodzę z uśmiechem, to wiem, że trochę stresu zdjęłam z tych ludzi już na wejściu. I mam z tego ogromną satysfakcję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję sukcesów w rozpromienianiu ludzi !!! Fajnie, że to stosujesz. Pewnie od razu mija stres czy strach przed kontrolą ?

      Usuń
    2. Mam taką nadzieję :-) Mieszkasz niedaleko mnie? Pytam, bo napisałaś, że masz 100 kilometrów do agroturystyki, o której napisałam.

      Usuń
    3. Chyba zbyt blisko siebie jednak nie mieszkamy. Moje miasto to Koszalin.

      Usuń
    4. To i tak zdecydowanie bliżej, niż do innych dziewczyn. W końcu to samo województwo. Czasami tam bywam i pod koniec miesiąca właśnie się tam wybieram.

      Usuń
  7. Ten "stosik" ciepłych, mięciutkich kociaków rozczulił mnie i rozbawił :)
    Masz racje Ulu - uśmiech umie zdziałać cuda. Plus życzliwe spojrzenie prosto w oczy i miłe słowa. Tak nam tego wszystkim trzeba! Wszyscy mamy serca, a dobry uśmiech ściele drogę od jednego do drugiego.
    Uśmiecham się do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, Basiu. Trzeba do uśmiechu koniecznie dodać ciepłe spojrzenie. Miałam o tym napisać, ale nie wiedziałam jak to ująć. Ty trafiłaś w samo sedno. Ściskam :))

      Usuń
  8. To i ja przesyłam Ci uśmiech :))) I życzę duuużo powodów do uśmiechu, pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uśmiech może zdziałać cuda:))) Przesyłam ich wiele do Ciebie Ulu! Kociaki PRZESŁODKIE - nie można się nie uśmiechnąć widząc ten futrzany stosik:) Dobrego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  10. zawsze gdzie tylko wchodzę wszystkim daje uśmiech i powitanie słowem:):)
    Pozdrawiam jesiennie Ulu wysyłając jesienny uśmiech:):)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochana, super , że tworzysz zabawki dla zwierzątek, ja też zawsze tworzę hamaki i zabawki dla swoich dzieciaków .Dywanik piękny wydziergałaś. Ja sie staram uśmiechać jak najczęściej bo wiem że uśmiech i śmiech zaraża i świat staje się piękniejszy :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będziesz potem wspominać Szymko, jak to kiedyś było, gdy dzieci były małe ! Fajnie jest tworzyć coś dla dzieci, a jeszcze fajniej - jak trochę podrosną robić zabawki razem z nimi. Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Witaj Ulu:))) Tak bardzo się cieszę, że piszesz o tych zasadach. Masz rację, uśmiech to podstawa wszystkiego:) Bardzo mi się podoba dywanik, który wykonałaś...no i te kociaki! słodkie! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę Moniko, że warto sobie i innym przypominać co jakiś czas o tych zasadach uprzejmości po to, byśmy nie zapomnieli o nich w wirze codziennych zajęć. A z takimi zasadami na pewno łatwiej będzie kroczyć przez życie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Para do paczki wylosowana:) Nie mam dostępu do poczty więc piszę tu. Zerknij na mojego bloga. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak się patrzy na te fotki to uśmiech sam się "robi":)

    OdpowiedzUsuń
  15. z uśmiechem pozdrawiam Cię:):):

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))