poniedziałek, 26 czerwca 2017

Wielki urok małych miast

          Jeśli myślicie, że znów będę pisała o swoim rodzinnym
mieście to od razu mówię, że jesteście w błędzie.
Rzecz będzie tym razem o Wejherowie.
Nie będę się wymądrzać, bo nie znam dobrze tego miasta,
ale kilka razy w roku przez nie przejeżdżam.
Jednak będąc tylko przejazdem przez jakiekolwiek miasto nie wiemy, jakie uroki czy tajemnice ono kryje. Nie zastanawiamy się
nad tym, bo to tylko punkt na trasie naszej podróży.
W moim przypadku też tak było, dopóki nie zjechaliśmy
z głównej trasy prosto w uliczki Wejherowa.

W encyklopedii PWN przeczytamy:
"Wejherowo - miasto powiatowe w województwie pomorskim,
na skraju Wysoczyzny Żarnowieckiej i Pojezierza Kaszubskiego,
nad rzeką Redą i jej prawym dopływem Cedronem,
między obszarem Chronionego Krajobrazu Puszczy
Darżlubskiej a Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym".

Wejherowo otrzymało prawa miejskie w 1650 roku.
Obecnie liczy 50 tysięcy mieszkańców.
W Wikipedii przeczytamy między innymi :
"Wydany w 1880 roku Słownik Geograficzny Królestwa Polskiego, uznaje miasto Wejherowo za stolicę Kaszub".
To tyle informacji. Aby dowiedzieć się więcej trzeba tam
pojechać, pobyć, pozwiedzać.
My zatrzymaliśmy się na chwil kilka i mieliśmy okazję
pospacerować alejkami parku miejskiego,
który całkowicie nas zauroczył.
Przepiękne dywany kwiatowe, pachnące alejki różane
i zespół fontann - to tylko część atrakcji tego uroczego miejsca.
Latem jest czynna przystań rowerów wodnych,
którymi można pływać po kanałach parkowych.
Tam jest naprawdę pięknie !!!
Park im. Aleksandra Majkowskiego powstał w XVIII wieku,
a w 2011 roku był poddany rewitalizacji z funduszy unijnych.














Jeśli podczas wakacyjnych wyjazdów będziecie przejeżdżać
przez Wejherowo - to zachęcam gorąco !!!
My poznaliśmy tylko park, ale wiem, że jest tam
jeszcze wiele ciekawych zakątków.

Jeśli w czasie letnich podróży będziecie mijać jakieś niewielkie
miasteczka, to zatrzymajcie się i zróbcie sobie przerwę,
wstąpcie do kawiarni, usiądźcie na ławeczce w parku,
przejdźcie się po rynku miasta, by dostrzec jego urok.
Wakacje czas zacząć !!!

37 komentarzy:

  1. Małe miasteczka mają swój niezaprzeczalny urok :)
    Mieszkam w jednym z nich !

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zaskoczona, ze to miasto jest stolicą Kaszub, bo jeszcze na studiach w Gdańsku ciągle słyszałam o rywalizacji Kościerzyny i Kartuz o to miano.
    Zachęciłaś mnie do odwiedzenia tego ciekawego miasta zdjęciami, tylko kiedy to będzie?
    Serdecznie pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zachęciłam. My zawsze przejeżdżamy przez Wejherowo w drodze do Gdańska. Ważne by gdzieś tam w naszych podróżach móc zatrzymać się i dostrzec coś ciekawego w tych mniejszych miastach. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Pięknie :) Udanych wakacji Uleńko i niezapomnianych podróży życzę

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda Wejherowo na Twoich zdjęciach...
    Warto odwiedzić :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty, Krysiu chyba nawet nie masz tak daleko do Wejherowa ?

      Usuń
  5. Cudowne są takie niespodzianki. Dla takich atrakcji właśnie lubimy zbaczać z głównych dróg.
    Życzę Wam i sobie jak najwięcej takich odkryć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że jesteś specjalistką od odkrywania pięknych miejsc i zwiedzania małych miasteczek. Również życzę Tobie udanych i odkrywczych podroży !

      Usuń
  6. Przepięknie wygląda :)podróże są fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię małe miasteczka, zawsze coś ciekawego w nich znajdziesz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię małe miasteczka. Przeważnie mają swój urok. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. No proszę jak pięknie :-D za czasów mojej młodości tak nie było, hehe a teraz ... aż chce się jechać. Zwłaszcza, że Kaszuby nazywane Szwajcarią Kaszubską nie na darmo zostały tak nazwane. :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz Marzenko wiele miast się zmienia i rozbudowuje. To nie są już takie same miasta, które pamiętamy z dzieciństwa. Lubię odkrywać miejsca mało znane. Ściskam :))

      Usuń
  9. Ach Kochana... tak jak patrzę to odczuwam wielką tęsknotę do Polski :( Ach taka jakaś nostalgia mnie wzieła.. chyba coroczny weltzshmrz się zbliża ;( Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjeżdżaj Szymeczko jak najczęściej i czerp energię z polskości !

      Usuń
  10. Prześliczny park pięknie ktoś nad nim pomyślał - grajek mnie rozbroił z kotkiem oczywiście ;)
    I aby takich miejsc było jak najwięcej :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, ten grajek w dodatku śpiewa jak Stasiek Wielanek !

      Usuń
    2. Ale śpiewa tylko i wyłącznie w języku kaszubskim ;)

      Usuń
  11. Szkoda, że to tak daleko. Cała Polska mnie dzieli od tego ślicznego miasteczka. Ostatnio marzy mi się nasze morze.Może kiedyś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz, a ja za górami tęsknię...a to dla mnie tak daleko ! Pozdrawiam znad morza :))

      Usuń
  12. Bardzo cenny post, zwracający uwagę na ważne sprawy. Tak, w takich małych miasteczkach drzemie potencjał. Pokazałaś to na zdjęciach:) Malowniczych i pięknych. Kochana, wszystkiego dobrego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniś :) Podobają mi się niektóre małe miasteczka, bo jest w nich spokojniej i nie są tak oblegane przez turystów, a niejednokrotnie skrywają zabytki. Buziaczki :))

      Usuń
  13. byłam tam laaaata temu!!! jeszcze jako dziecko na koloniach! a teraz warto było by ożywić wspomnienia... na pewno wiele się zmieniło...
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre miasta dla mnie jakby nie istnieją, bo tylko przez nie przejeżdżam. Nie zastanawiam się wtedy nad tym czy są piękne, itp. Wejherowo mile mnie zaskoczyło !

      Usuń
  14. Zgadza się, Wejherowo jest godne uwagi, wiele się tam dzieje dobrego i miasto pięknieje:) Pozdrowienia serdeczne Ulu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ! To przecież Twoje tereny ?! Park w Wejherowie naprawdę nas zauroczył. Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  15. świetnie, że znalazłaś piękno obok siebie i że się nim pochwaliłaś

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie znozę wielkich miast, męcza mnie, kocham małe, urokliwe miasteczka...takie jak moje....:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadam za dużymi miastami. Lubię ciszę i spokój. Pozdrawiam :)

      Usuń
  17. No no a ja ostatnio zaniedbałam bloga a tu takie sensacje no
    Ulciu Ulciu i do mnie na kawkę nie przyszłaś oj nieładnie
    nieładnie hehe ale obiecałaś poprawę więc wybaczam hihi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeśli mogę to staram się na blogu jednak być. Lubię tu być :) A okazja na kawkę to się pewnie jeszcze nadarzy. Uściski serdeczne :)))

      Usuń
    2. Oj koniecznie czekam zatem na wieści na facebooku hihi
      na mesengerze bo tu ostatnio rzadko bywam :(

      Usuń
  18. Magiczne miejsce, prześlicznie. Nigdy tam nie byłam. Czas najwyższy to zmienić. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak !!! Czasem tak bywa, że ciągle nam nie po drodze, ale myślę, że takich pięknych miejsc w Polsce jest znacznie więcej. Pozdrawiam :)

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))