środa, 25 kwietnia 2018

Chwytam chwile

 Choć to dopiero kwiecień, w ogrodzie zrobiło się iście majowo.
Słońce przygrzało - krzewy i drzewa strzeliły pąkami.
Chwytam więc te ulotne chwile w obiektyw i zapraszam Was
do mojego ogrodu, bo za moment już będzie inaczej.

Narcyzy





Szafirki / Muscari /


Ciemiernik / Helleborus /




Wciąż urzekająca mnie - sasanka/ Pulsatilla /







Pierwiosnek /Primula /


Pierwiosnek ząbkowany



Omieg kaukaski




Szachownica kostkowata / Fritillaria meleagris /


Tulipany








Na naszym skalniaku rośliny dopiero budzą się 
z zimowego snu, ale lada dzień i on pokryje się kwiatami.


41 komentarzy:

  1. Śliczne są te wiosenne gatunki. Co roku żałuję, że rosną tak brzydko, nie pośród trawy, tylko na takim burym tle gołej ziemi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana jak Ty masz pieknie w tym ogródku, jak w bajce!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieknie! W naszym ogrodzie tez już widać wiosenne kolory :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sasanek na żywo dawno nie widziałam, a tulipany zachwycają kształtami. U nas wiosna przyspieszyła na maksa, kwitną już kasztany, a wszak do matur jeszcze trochę...jakby natura chciała nadgonić stracony czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się tą wiosną i kolorami, a zwłaszcza soczystą zielenią :)

      Usuń
  5. Jakie piękne sasanki i pierwiosnki! :) Pięknie tak obserwować naturę budzącą się do życia - uwielbiam wiosnę i energię, którą ona przynosi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja !!! Bardzo lubię wiosnę, ale kocham jesień. Fajnie patrzeć jak przyroda budzi się do życia. Pozdrawiam :))

      Usuń
    2. Ja wiesz lubię wszystkie pory roku, każda ma swój urok. ;) Osobiście uwielbiam i tą cudowną wiosenną energię i wspaniały żar lata nad lodami, podobnie złotą jesień i kasztany po świąteczną aurę zimy. ;)

      Usuń
  6. Masz sporo pracy, ale kwiaty odwdzięczają się pięknym kwitnieniem. Ciemierniki zachwycające i omiegi tez. Wiosennie pozdrawiam
    :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ogród nie jest taki mały, ale nie wyobrażam sobie bez niego życia :) Uściski :)))

      Usuń
  7. Całkiem kwitnąco u Ciebie ;-) Pozdrawiam;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. hehe, piękny dzień, cały w kwiatach :-) Sasanki posadziłam sobie na balkonie tak mnie urzekły?
    ps. Znam tylko Inkę od lalek. Czy to ta sama co robi kartki? Uściski :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sasanki na balkonie ? - Świetny pomysł !!!
      Inkę znajdziesz tu :http://www.inkazklonowej.pl/

      Usuń
  9. Masz wspaniałe byliny i cebulowe, ładnie się prezentują w wiosennym słonku. Uwielbiam taką wiosnę, kiedy kwitną drzewa owocowe i jest w lesie jeszcze jasno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosną ta zieleń jest taka soczysta, że chciałoby się ją zjeść jak sałatę i nie można się nią nacieszyć. Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Przez przypadek znalazłam się na Twoich stronkach, które bardzo mnie zauroczyły..
    Będzie mi miło, jak czasem zajrzysz do mnie.
    Nie mogę zaoferować Ci herbatki i czegoś słodkiego, ale zawsze znajdziesz ciepłe słowo.
    Więc:
    Więc chodź pomaluj mój świat
    Na żółto i na zielono
    Niech na niebie stanie tęcza
    Malowana Twoją kredką
    Więc chodź pomaluj mi życie
    Niech świat mój się zarumieni
    Niechaj mi zalśni w pełnym słońcu
    Kolorami całej Ziemi
    Tak, tak, wiem trochę zmieniłam słowa, ale niebieski nie jest moim ulubionym kolorem
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Nieznajoma ! Cieszę się, że do mnie zajrzałaś a w życiu podobno nie ma przypadków. Jakie piękne zaproszenie: " chodź pomaluj mój świat.." - obawiam się, że nie mogę odmówić :) Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
    2. Dziękuję, że zajrzałaś na moje zielone stronki.
      Będzie mi miło, jak czasem będę mogła ugościć Cię ciepłym słowem. 
      Jak już zdążyłam się zorientować piszesz ciekawie więc na pewno możesz liczyć na moją kolejną rewizytę. 
      Mijamy się zatem w wirtualnym świecie.
      Mijamy się w komentarzach i wpisach, które czytamy lub piszemy.
      Ale na pewno mijamy w ogrodach, na łąkach
      Mijamy się i już wiem, że jest mi z tym dobrze.
      Mam nadzieję, że do następnego napisania

      Usuń
  11. Piękne te złapane chwile :) Dobry pomysł, bo nic nigdy nie jest dłużej takie samo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas tak szybko umyka, a wiosna nie trwa wiecznie. Zmienia się krajobraz i kwitną coraz to inne kwiaty.

      Usuń
  12. Wszyscy teraz chwytamy te piękne chwile i składamy je sobie na pochmurne, jesienne i zimowe dni.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie kwitną twoje roślinki:) widać, że dopieszczone. Mam apetyt na kolejną relację, gdy już wszystko buchnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Iwonko ! Też myślę o następnej relacji. Musze tylko zdążyć, by złapać te ulotne chwile :)

      Usuń
  14. Dziękuję, że zechciałaś podzielić się pięknem ogrodu. Nie mam swojego, więc zawsze z przyjemnością oglądam takie zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Ewo, że chociaż w taki sposób mogłam się przyczynić do Twojej radości, którą daje sama natura :)

      Usuń
  15. Przecudne sa te roślinki takie kolorowe,dziekuję Ci Ulenko za odwiedzanie mojego bloga,bardzo mnie to cieszy że tam zaglądasz i jest mi bardzo miło ,pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam wrażenie, że byłam juz pod tym postem :D Niesamowita w tym roku jest wiosna - bardziej letnia niż wiosenna, wszystko mam wrażenie wcześniej się rozwija. Twoje kwiaty cieszą oko :) Uwielbiam sasanki i ciemierniki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach ! Widzisz, człowiek czasem serfuje po tych blogach i zagląda tu i tam ! Ja też kocham sasanki i bardzo lubię swój skalniak - nie przypuszczałam, że da mi on tyle radości. Uściski serdeczne :)

      Usuń
  17. Tyle piękności, do tego skalniak, a ja lubię skalniaki. :) Kocham kwiaty, gdyby nie moja fobia dżdżownicowa, to byłabym ogrodnikiem, ale nie będę, fobia za silna. hahaha Ja nawet na zdjęcia ich nie mogę patrzeć. Zresztą są inne pasje, nie jestem stracona. ;D Uwielbiam i to coraz bardziej, piękne, przeurocze Sasanki. :) Nawet nie wiesz, jak spodobał mi się wstęp, wielkie przesłanie ze sobą niesie. :) Cudownie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiedziałam, że masz taką fobię... ale na szczęście można z tym żyć. A wiesz, Agnieszko, że te wszystkie lęki są w głowie? Może z czasem to Tobie minie ?
      Ja kocham ogrody i kwiaty, ale nie wiedziałam o tym wcześniej. Przekonałam się dopiero w moim dorosłym życiu. Buziaki :))

      Usuń
  18. Piękna wiosna . Kilka tych samych kwiatów kwitnie i w moim ogrodzie ,ale zupełnie nie znam rośliny o nazwie omieg .Ostatnio mniej zaglądałam na blogi
    prawie cały kwiecień starałam się zapanować nad silnie rosnącymi roślinkami.
    Kocham ogród i spędzam tam dużo czasu na pracy i odpoczynku .Pozdrawiam serdecznie i życzę wspaniałej pogody .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam, że ostatnio jest mniejszy ruch na blogach. Chyba słońce i piękna pogoda się do tego przyczyniły, że wszyscy spędzamy ten czas na powietrzu i w ogrodach.
      Ja - niestety w kwietniu miałam zapalenie zatok, które leczyłam prawie trzy tygodnie i za bardzo do ogrodu nie wychodziłam, by nie pogorszyć sprawy. Teraz nadrabiam zaległości, korzystając z majowego weekendu i urlopu. Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  19. Masz rację Ula, trzeba łapać chwile, bo następny dzień jest inny i ogród się bardzo zmienia. Widzę, że pieknie zaplanowałaś rabatki. Tak ładnie okolone wybrukowaną ścieżką. Będzie dużo łatwiej dbać o porządek:) Tulipany masz śliczne i myślę, że będą kwitły kilka lat niezmiennie:)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, bo w ogrodzie tak szybko wszystko się zmienia...
      Aniu, ale mój ogród nie umywa się do Twojego. Ty to dopiero masz wielki i piękny ogród. Zawsze go podziwiam i w dodatku masz do tego ogrodu serce. Uściski serdeczne :))

      Usuń
  20. Piękny ogród. Uwielbiam kwiaty i zieleń dookoła. Tylko usiąść na chuśtawce, pić kawę i podziwiać piękno rosnących kwiatów. Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))