niedziela, 1 września 2019

Słońce w kapeluszu

Całkiem nie tak dawno opowiadałam Wam o pięknych 
porankach na wsi i energii życiowej, jaka z nich płynie. 
Dziś opowiem o niezwykłych wieczornych spektaklach przyrody,
które odbywają się pośród łąk i pól.
Widoki te uwieczniam na zdjęciach, bo po prostu nie mogę inaczej... 
i wcale nie potrzebuję do tego wypasionego aparatu
ani też specjalnych filtrów. Mimo iż wydaje mi się, że już przywykłam do krajobrazu, który mnie otacza, do spokoju i odgłosów zwierząt... natura ciągle mnie zaskakuje.
W przyrodzie zawsze dzieje się tyle interesujących rzeczy...

Zapraszam na wieczorną przejażdżkę - w poszukiwaniu słońca
w kapeluszu !













Podczas  wieczornej wyprawy napotykamy kwiaty mydlnicy lekarskiej. Rośliny są mokre po deszczu, więc od razu robimy test: czy mydlnica się pieni ?
Pocieramy mokre kwiaty ręką i okazuje się, że to rzeczywiście mydlnica ! 
Ręce umyte ! 
Tak naprawdę surowcem zielarskim mydlnicy nie są kwiaty, 
ale  kłącze wraz z korzeniami. Stosuje się ją do produkcji detergentów.
Szampon z dodatkiem wyciągu z mydlnicy chroni przed łupieżem,
wypadaniem włosów i łojotokowym zapaleniem skóry.
Mydlnica w żelach do mycia lekko odblokowuje i ściąga rozszerzone pory, zapobiegając w ten sposób szybkiemu przetłuszczaniu się skóry.
Zrywamy  pachnące kwiaty na bukiet i ruszamy w drogę !



 











37 komentarzy:

  1. Pięknie, sielsko, anielsko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowicie pięknie pokazujesz uroki natury !!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne zdjęcia Uleńko. Ze zdumieniem czytałam o mydlnicy, nie słyszałam o niej wcześniej i nie kojarzę żebym ją widziała. Ślę moc serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jest mnóstwo roślin zielnych, z których można pozyskiwać kwiaty, liście lub korzenie. Człowiek po prostu ich nie zna. Odkąd zamieszkałam na wsi zwracam większą uwagę na rośliny, które mnie otaczają. Powoli staję się jakby "zielarką" :)) Buziaki :))

      Usuń
  4. Dziś stworzyłaś prawdziwie niecodzienna galerię!
    O mydlnicy nie wiedziałam, ale już wiem:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. O, kurczę! A toś mnie tą mydlnicą zaskoczyła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ! Widzisz, zawsze z blogów można się dowiedzieć czegoś nowego. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Ach, jakie piękne zdjęcia ☺

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne widoki cudne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej, Ula, gdzie tak pięknie? I dziękuję za mydlnicę - zawsze się zastanawiałam, skąd taka nazwa. Teraz już wiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! To moje okolice. Ciągle odkrywam je na nowo. Pozdrawiam Iwonko :))

      Usuń
  9. Przyroda, natura, to najpiękniejsze co tylko istnieje.
    Cudne zdjęcia <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ! Piękno zaklęte w naturze !!! Dzięki Agnes. Pozdrawiam )

      Usuń
  10. Przepiękne fotki. Jaka szkoda, że u nas nie ma takich pięknych krajobrazów. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! To niemożliwe, że u Ciebie nie ma pięknej przyrody. Trzeba ją odszukać i dostrzec. Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Amazing photos 😊 thanks for your sharing 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniałe kadry i przepiękny spektakl, jaki potrafi stworzyć natura.
    Przesyłam pozdrowienia. Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu Anito ! Dziękuję za słowa uznania. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  13. A ja kiedyś robiłam taką mieszankę oczyszczającą nerki i tam tez było trochę mydlnicy :) Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie mydlnica ma i takie dobroczynne działanie.

      Usuń
  14. Witaj Kochana, miło mi widzieć, że nadal działasz! Wieki mnie nie było bo mój blog zaniedbany , no ale cóż :( Zdjęcia cudowne !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ! Witaj Szymko ! Rzeczywiście dawno Ciebie nie było. Ściskam i pozdrawiam :)))

      Usuń
  15. Ciekawe informacje i fotografie. Bocian jest naprawdę super. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. pięknie widoki. Lubię siedziec na dworze i takowe podziwiać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ pięknie na tej Twojej wsi!A mydlnica dodatkowo ładnie pachnie,u mnie rośnie na działce.

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))