wtorek, 25 października 2022

Jesienny spacer


 Spacer

Spadł ciepły deszcz jesienny

czas wybrać się na spacer 

zupełnie niecodzienny.

Napstrykać kilka niepotrzebnych zdjęć,

Głowę przewietrzyć,

nałykać się wiatru,

usiąść na pniu i patrzeć w dal.

Odzyskać spokój

w nieustannym bałaganie myśli.

Marzyć ?

Cieszyć się chwilą, która trwa.

Zadziwić się, zachwycić, zatrzymać...

Każdy czasem bywa poetą.

                               / Ula H. /

Kochani ! Wiecie jak bardzo kocham las? Lubię zbierać zioła i grzyby lub  patrzeć w niebo. Wydaje mi się, że znam w lesie każdą ścieżkę. Lubię spacerować z psem i jeździć rowerem. Dziś zapraszam Was na wędrówkę po naszym lesie ! Oczywiście - żaden on nasz. Tak go nazywam, bo mieszkamy przy lesie i czujemy się bardzo bliskimi jego sąsiadami.

Są w lesie miejsca, które szczególnie lubię odwiedzać, na przykład brzeg rzeki Radew. Nikt mi ich nie wskazał. Sama je odnalazłam i jestem z tego wyjątkowo dumna. Gdy przeprowadziliśmy się w tę odludną krainę nie znaliśmy tych okolic ani ludzi. Samotnie zjeździłam teren na rowerze i znam chyba wszystkie ścieżki oraz skróty.

















Są rzeczy, które nieustannie mnie irytują i wprawiają w osłupienie. To zachowanie ludzi, którzy zupełnie nie doceniają obfitości natury ani tego, że jesteśmy tu tylko gośćmi.



















Trzymajcie się ciepło !


44 komentarze:

  1. Jesienią las jest najpiekniejszy i pachnie najpiękniej :) Ula, a Ty jaki grzybek jesteś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię jesienny las, jego barwy i słońce. Pozdrawiam Aga :))

      Usuń
  2. Grzyby to wdzięczne modele do zdjęć. Cudowne fotki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! Grzyby - zdecydowanie świetnie "pozują" nieruchomo - ha ha ! Pozdrawiam Wiola :))

      Usuń
  3. Uleńko, cudny wiersz, a zdjęcia do kalendarza!
    Spacery po lesie są kojące, zawsze, gdy jest okazja staramy się choć na godzinkę wpaść po dawkę spokoju i piękne widoki.
    Dobrego czasu, kochana!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ! Dzięki kochana !!! Lubię jak do mnie wpadasz :)) Ściskam :))

      Usuń
  4. Ja też kocham las, jednak pechowo siedzę w domu. Złapał mnie covid i trzyma...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciągle przekonuję się, że "on" jednak krąży po świecie. Wiem o tym, bo pracuję gdzie pracuję i nie da się uniknąć kontaktu z "nim". Trzymaj się !!! Wracaj do zdrowia !!!

      Usuń
    2. Dziękuję, Uleńko. W zasadzie objawy już ustępują, trzyma mnie jeszcze trochę kaszel, paskudna chrypka, brak węchu, ale to wszystko byłoby niczym, gdyby nie potworna słabość. Robię przysłowiowe dwa kroki do łazienki i już jestem cała spocona, kręci mi się w głowie. Fatalne to samopoczucie.

      Usuń
    3. To widzę, że mocno Cię złapało. Trzymaj się !

      Usuń
  5. Też uwielbiam spacer po lesie Dziękuje za wirtualny spacerek super zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  6. Ula fajny ten Twój las. Chętnie bym z Toba pojeździła na rowerze, który notabene bardzo lubię . Mieszkasz w cudnym miejscu . Ale takich okazów grzybów jadalnych to mi się nie udało znaleźć. Przyznam się że tez bardzo sie dziwię jak zaśmiecone są nasze lasy, ludzie to są jednym słowem gorsi od świń bo ponoć myślą, choć czasem jak widzę te śmieci zaczynam w to wątpić.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o śmieci w różnych miejscach: czy to plaża czy las, czy park to ściska mnie i skręca, a czasem nie patrzę, żeby się nie denerwować. Kilka razy pozbieraliśmy w naszym lesie butelki i puszki do worków. Już "wyrosły" nowe, a przecież nie będziemy tego robić ciągle. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  7. Urocza jest tegoroczna jesień , ja też nie mogę się nią nasycić. Ściskam Uluś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korzystaj Gabrysiu z uroków jesieni !!! Buziaki :)))

      Usuń
  8. Mamy bardzo podobne podejście do lasu. Piękne zdjęcia oprócz tych śmieci, które też mnie irytują.

    OdpowiedzUsuń
  9. lekko zazdroszczę tej bliskości lasu. uwielbiam grzyby - raczej zbierać niż jeść. ale dla mnie spacer do lasu jest wyprawą na kilkadziesiąt kilometrów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilkadziesiąt kilometrów do lasu ?! Troszkę dużo. znalezienie grzyba w lesie - to takie wspaniałe uczucie: radość pomieszana z zachwytem !

      Usuń
  10. Świetnie piszesz i wspaniałe zdjęcia, czułam się jak z Tobą na spacerze Ulu, bo też bardzo lubię las, dziekuję :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ! Jak mi przyjemnie ! Dzięki kochana :)) Ściskam :))

      Usuń
  11. Piękne aż chce się czytać. Przepiękne jesienne kadry bo las jesienny jest takim wdzięcznym tematem do fotografowania. Na widok grzybków, aż mi się oczy zaśmiały. Jestem wkurzona bo nasze lasy toną w śmieciach. To prawdziwa plaga, porzucone opony, monitory, części garderoby, pieluchy. Każdy z nas płaci za śmieci i to wszystko przecież można oddać a nie niszczyć natury. Jesteśmy strasznymi flejtuchami.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku rzeczywiście "grzybów było w brud" i nie tylko grzybów, ale i ludzi, którzy tę przestrzeń zakłócają - niszczą, wydeptują, hałasują. Jeśli ktoś nie potrafi uszanować natury, nie szanuje drugiego człowieka i nie szanuje samego siebie. Pozdrawiam :))

      Usuń
  12. Witaj, dawno mnie u Ciebie nie było. Spacer po lesie przydałby mi się, żeby przewietrzyć głowę(jak napisałaś w swoim wierszu), bo na grzybach się nie znam, chociaż może powinnam, gdyż matka była zapaloną grzybiarą. Zebrane przez nią grzyby jadałam bez obaw czy to jako smażonkę czy marynowane lub suszone. Z nieznanego źródła boję się kupować, ale mój syn nabywa je by zrobić w marynacie. Ludzie nie szanują natury, bo nie szanują też ludzi. Pozdrawiam serdecznie i obiecuję częściej zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ! Grzyby lubię zbierać. Zbieram tylko te , które znam. Gdy mam najmniejsze wątpliwości - nie zbieram, nie przyrządzam. Grzyby są skarbem lasu, ale trzeba je dobrze znać. Inaczej może się to skończyć źle. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  13. Ach, też uwielbiam lasy ♥ I również nie rozumiem jak można je zaśmiecać, czemu tak lekką ręką wyrzuca się tam śmieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ! Bardzo mi miło, że do mnie zajrzałaś. Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  14. Aż u mnie zapachniało lasem i grzybami :-) Cudownie tak pospacerować :-) Dam znać kiedy będzie świąteczny kiermasz w Koneserze. Może jakimś cudem uda się przyjechać po prezenty i prezenciki pod choinkę ;-) Uściski serdeczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Też kocham lasy. Cieszę się nimi często. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tu nie kochać tak pięknej natury, gdy coraz częściej jest ona zastępowana "betonozą". Pozdrawiam :))

      Usuń
  16. Ślicznie uchwyciłaś jesień. Zachwyciły mnie zwłaszcza kolorowe liście na marcinkach. :) U mnie już drzewa w połowie łyse, ale jeszcze się czerwienią owoce dzikiej róży czy rajskiej jabłonki, a na trawnikach kwitną stokrotk
    កីឡាបាល់ទាត់

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłaś prześliczne zdjęcia, a ja się uśmiecham. Kocham las i chciałabym z Tobą ten las odkryć. :) Te wszystkie grzyby, rosa, te cienie...las to magia. Las pomaga nam oczyścić umysł, zdecydowanie pomaga. Popatrz na swoją twarz, na te oczy i uśmiech, ile w nich dobra, radości, zrozumienia, przyjaźni, miłości. Jesteś piękna i tak kochana, że choćbym miała tu srać tęczą, to napisać Ci to wszytko muszę. Pędzę na spacer z bratem i Timmim, Twoja twarz będzie mi umilać ten dzień. Mam Cię za wielki Dar Boski, jesteś nim dla mnie. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieś ! Już nawet wyobrażam sobie spacer z Tobą po lesie. Co ja mówię ? Spacer gdziekolwiek - z Tobą byłby super !
      Ja lubię również te spacery w samotności, by dać odpocząć głowie i naprostować pędzące myśli. Życzę Ci miłego i radosnego spaceru z bratem i Timmim ! Buziaki posyłam :)) Ściskam :)))))

      Usuń
  18. Jesień to cudowna pora roku I jak ktors potrafi może ja fajnie wykorzystać :) między innymi wybrać się do lasu. My tez zbieramy grzyby i w tym roku troch ich nazbieraliśmy i ususzylismy. W nprweskich lasach sa same prawdziwki i kurki, opienki pamietam jeszcze z dzieciństwa. Fajnie pokazals las i jej dary...Ale oprócz grzybów znaleźliśmy tony śmieci :( widok okrutny i wstrętny...napawa obrzydzeniem do tych którzy to zrobili.. nie wiem czym ludzie kierują się w takiej sytuacji...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że podobnie jak ja kochasz naturę i cenisz jej dary. Zupełnie nie wiem dlaczego ludzie śmiecą ? Czy może wydaje się im, że wszystko im się należy ? Czy sądzą, że już nic dobrego nie muszą dać światu ? Nie wiem. Smutne to, że zaśmiecamy naszą planetę w tak okrutny sposób. Pięknego tygodnia Wam życzę :)))

      Usuń
  19. Piękne zdjęcia i widać na nich Twoją radość, kochasz las to nie ulega wątpliwości :) wspaniale Cie widzieć taką zadowoloną. A grzybów ile!😆

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ! Dziękuję bardzo ! To tak fajnie "usłyszeć", że post spełnia swoje zadanie i jest wiarygodny. Rzeczywiście las mamy bardzo blisko i grzybów było mnóstwo w tym sezonie. Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  20. Zdrowia życzę . Czasami trzeba takiego spokoju by zauważyć piękno natury. Oby więcej takich chwil ale już w zdrowiu :-). Pozdrawiam.
    កីឡាបាល់ទាត់

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))