niedziela, 2 lipca 2023

Życiowe mądrości

 Drodzy ! Dziś przyszła pora, by podzielić się z Wami moim hobby, którym zajmuję się od bardzo dawna. Uważni czytelnicy bloga pewnie domyślają się co mam na myśli. 

Od nastoletnich lat kolekcjonuję cytaty i życiowe mądrości. Początkowo były to zasłyszane lub napotkane gdzieś "złote myśli", które zapisywałam w małym notesiku. 

Wraz z upływem lat stałam się prawdziwą łowczynią cytatów. Co to oznacza w praktyce? Po prostu nie potrafię przeczytać książki, obejrzeć filmu lub wywiadu bez wyłowienia z nich interesującej maksymy. To taki mój "konik". Po prostu zwracam uwagę na słowa i... zapisuję. 

Mój pierwszy blog, który założyłam na onecie był poświęcony wierszom i cytatom właśnie. Potem założyłam bloga z rękodziełem - Nie tylko kartki, likwidując jednocześnie tego pierwszego, lecz żeby cytaty nie zginęły kilka lat temu wróciłam do zapisywania cytatów, zakładając bloga: Moc życzeń. Niestety nie piszę tam regularnie, a zamiarem moim było jedynie, by znalezione przeze mnie mądrości miały swoje miejsce. Oprócz cytatów są tam życzenia i wierszyki.

Dziś dzielę się z Wami cytatami z moich ulubionych filmów :


" Wszyscy razem, codziennie podróżujemy w czasie. Od nas zależy czy skorzystamy z tej niezwykłej przejażdżki."

                                  / film pt. "Czas na miłość", 2013r./

"Czas na miłość" - uwielbiam ten film ! Zawsze, gdy go oglądam wzruszam się i płaczę. To tak naprawdę film o życiu, o zakładaniu rodziny, miłości, wierności, przyjaźni, o zwyczajnych problemach, chorobie, odchodzeniu. Mimo, iż jest tam wątek fantastyczny - o podróżowaniu w czasie - to nie przysłania on naturalnego obrazu kochającej się rodziny i zwyczajnego życia. Polecam serdecznie !


------------------

" Dzieci są tym, co w nas najlepsze i najgorsze."

*

" Życia się nie wybiera, życie się przeżywa."

*

" Prawdziwy pielgrzym wędruje z niczym. Żyje z tego, co znajdzie, korzysta z uprzejmości innych, a dobytek niesie na plecach."

*

" Świat i tak da ci w kość. Nie musisz szukać do tego ludzi."

                                                        /cytaty z filmu pt. "Droga życia", 2010 r./


" Droga życia" - to film nie dla każdego. Opowiada o wędrówce, miłości, marzeniach, o tym jak różnorodne są ludzkie słabości. Film skłaniający do wielu przemyśleń. 

Bardzo polecam ! 







39 komentarzy:

  1. Może znajdę gdzieś ,,Drogę życia,,. Zachęciłaś mnie.Może nawet uda mi się nie zasnąć wieczorem i obejrzeć...Czasem padam jak kawka już po 20-tej. Fajny post.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję :) Film znajdziesz na YT. Polecam !!!

      Usuń
    2. Dzięki serdeczne. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  2. Ja też lubię cytaty i aforyzmy, ale wyszukuję je dopiero wtedy, gdy okoliczności tego wymagają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że to nie to samo. Mnie te cytaty to nawet trochę męczą, bo nie dają mi spokojnie przeczytać żadnej książki. Co chwilę muszę sięgać po notes lub telefon i zapisywać.

      Usuń
  3. Jako nastolatka też miałam zeszyty, w których notowałam interesujące mnie cytaty, wiersze, czy dowcipy rysunkowe. Ale potem mi przeszło, a zeszyty się gdzieś zapodziały :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ania, ale mi przypomniałaś !!! Mój ś.p. dziadek miał taki zeszyt z dowcipami rysunkowymi. Ale to był czad ! Teraz to już wszędzie wszystkiego pełno, a kiedyś to człowiek sam zbierał, wycinał... Pozdrawiam :)))

      Usuń
    2. Też miałam takie zeszyty. Leżą zapomniane w kartonie... A cytaty i wiersze z tych zeszytów często przydawały się, gdy miałam wpisać się do czyjegoś pamiętnika :)

      Usuń
    3. O tak ! To cenne zapiski, gdy trzeba złożyć życzenia lub wpisać coś mądrego na pamiatkę.

      Usuń
  4. Witaj Ula :) bardzo fajne cytaty. Ja tez często podpieram się cytatami, myślami i aforyzmami. Prowdzac bloga czasami można się wesprzeć różnymi cytatami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, rzeczywiście ! Cytaty bardzo przydają się przy blogowaniu. Pozdrawiam :))

      Usuń
  5. Miałam podobnie, ale nie zapisywałam cytatów z filmów.
    Teraz prowadzę zabawę z przysłowiami (już szósty rok), a w tym roku wprowadziłam też cytaty.
    Zaczynając tę zabawę pomyślałam, że warto przybliżyć przysłowia (nie tylko rodzime) i przy okazji pobawić się w ich interpretację robótkami.
    Przysłowia i cytaty mają moc.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciekawa zabawa ! Inspiruje do działania i tworzenia ! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Wspaniałe hobby, a Drogę życia oglądałam i tez polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uff ! Bardzo się cieszę , że chociaż Ty oglądałaś "Drogę życia" - moja bratnia duszo :))

      Usuń
  7. Bardzo mądre i przydatne cytaty, a film na pewno piękny :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawe hobby, pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam taki albumik, do którego wkładam cytaty, które mnie poruszają:) Czasami tworze też kartę do art-journala z cytatem:) Znalazłam zakładkę do drugiego bloga - zajrzę:)
    Serdecznie pozdrawiam Ula.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i dziękuję za komentarz. Bardzo mi miło, że zechcesz tam zajrzeć. Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Jestem przekonana, że pisałam komentarz.
    Może utkwił w spamie... jak się nie znajdzie, to napiszę jeszcze raz.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tam był ! Już wyciągnęłam Twój komentarz na światło dzienne. Dziękuję i pozdrawiam :))

      Usuń
  11. Cytaty to świetna rzecz do kolekcjonowania. Nie musisz nic kupować, tylko się uczyć. A jak wygląda u Ciebie zapamiętywanie ich? Bo u mnie słabo...

    "Czas na miłość" swietny film, chociaz za kinem z motywem milosnym rzadko przepadam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam w głowie kilka cytatów, które pamiętam i czasem wykorzystuję. Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Też kolekcjonuję takie cytaty, ale zapisuję je w kalendarzach, bo tych z reguły nie wyrzucam :) "Drogi życia" nie pamiętam, więc poszukam filmu...Pozdrawiam Ulu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już w kalendarzach nie zapisuję, bo mi ginęły z tego powodu, że w kalendarzach zapisywałam również mnóstwo innych rzeczy - dosłownie wszystko. Pozdrawiam Anetko :))

      Usuń
  13. Lubię zamieszczać cytaty na swoim blogu. Są przemyśleniami znanych i mądrych ludzi.
    Serdecznie Cię pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ! Łucjo ! Ja wiem, że u Ciebie zawsze jest jakiś cytat, jakaś mądrość. Czytam je z miłą chęcią i czasem nawet zapisuję sobie coś od Ciebie. Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  14. Masz ciekawe hobby. Lubię też czasami wyłapać coś fajnego z filmów. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawe te wybrane przez Ciebie mądrości życiowe, Uleńko. Nad niektórymi warto przystanąć i odkryć ich głębszy sens. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością ! W mądrościach życiowych każdy znajdzie coś, co go urzeknie, pouczy. Dla każdego inna maksyma okaże się ważna. Pozdrawiam :)

      Usuń
  16. Dziękuję! Zarówno za piękne i mądre cytaty, jak też za polecajki filmowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo ! Polecam gorąco, bo warto obejrzeć !!!

      Usuń
  17. Mądre i piękne słowa zawsze potrzebne, czasem potrafią powiedzieć to co trudno wyrazić nam ...słowami. Pozdrawiam ciepło :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ! Cytaty innych doskonale pomagają wyrazić to, co nam trudno przychodzi. Dziękuję za Twoją obecność ! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))