czwartek, 23 listopada 2023

Ostatni weekend lata

 Jesień jest piękna i kocham ją bardzo, ale dziś, gdy przeglądałam zdjęcia naszła mnie ochota na wspomnienie ciepłego... września, czyli końca lata.

W ciepłe popołudnie wybrałam się na samotny spacer po plaży. Morze było spokojne, a na plaży było mnóstwo ludzi. Nie spodziewałam się spotkać takich tłumów. Cóż ? Cieszyłam się tym, co dookoła. Ludzie w wieku od 0 do 100 lat cieszyli się ciepłem, słońcem i wodą. 

Maluchy taplały się przy brzegu z wiaderkami i łopatkami. Towarzyszący im rodzice bacznie obserwowali sytuację. Niektórzy robili zdjęcia, inni budowali fortece z mokrego piasku. Woda była ciepła i zachęcała do kąpieli. Młodzież chlapała się wodą. Jakiś pan wciągał mokry materac na brzeg. Tłuścioch w ciemnych okularach siedział dumnie na leżaku, wystukując ręką na podłokietniku rytm głośnej muzyki płynącej z wielkiego boomboxa. Pewna rodzina przywiozła starszą panią na plażę. Wózek z siedzącą na nim drobną i bladą staruszką z trudem umieścili na samym brzegu morza, by woda mogła obmywać jej stopy. Jaki cudowny pomysł ! 

Spacerowałam brzegiem morza łapiąc ostatnie promyki słońca i przyglądałam się wszystkiemu dookoła, rozmyślając... Nad głową co jakiś czas przelatywała motolotnia.

Doszłam do miejsca, gdzie mniej było ludzi i tylko mewy krzyczały najgłośniej jak potrafią. Rozłożyłam ręcznik na rozgrzanym piasku i oddałam się spokojnej kontemplacji.














56 komentarzy:

  1. Mnie już brakuje takich widoków, bo za oknem ciemno, zimno i deszczowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zawsze pomyśleć, że trudne będą jeszcze tylko 2 miesiące, bo w lutym będą już pierwsze oznaki wiosny. Pocieszam się tą myślą. Ściskam :)))

      Usuń
  2. Bardzo tęsknie do morza, ale czynię już kroki w kierunku realizacji tego marzenia...
    Wielu podobnych weekendów Ci życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) W młodości bywałam nad morzem częściej. Teraz sporadycznie. Zawsze cenię sobie możliwość pobycia z sobą samą. Trzymam kciuki za realizację Twojego marzenia ! Pozdrawiam :)))

      Usuń
  3. Mimo harmidru, miałaś dobry czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak ! Czas spędzony z własnymi myślami jest dla mnie niezwykle cenny. Pozdrawiam :))

      Usuń
  4. Taki relaks też potrzebny, wspaniale widoki,pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Relaks... o jakże potrzebny każdemu !!! Niektórzy niestety nie zdają sobie z tego sprawy. Pozdrawiam Ulu :))

      Usuń
  5. Przepiękne, letnie wspomnienia :-))

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie piękne zdjęcia! Pozdrawiam Ula:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Eh, żebyś wiedziała, jak bardzo, ale to bardzo tęsknię za morzem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo... czasem dobrze jest zatęsknić, bo wtedy z większą radością podchodzimy do tego, gdy ponownie przyjeżdżamy w ulubione miejsca. Pozdrawiam Joasiu :)

      Usuń
  8. Witam serdecznie ♡
    Przepiękne zdjęcia... gdy na nie patrzę tęsknię za latem, za promykami słońca, za ciepłą ziemią, za zielenią :) Ale gdy patrzę teraz za okno i widzę śnieg, który pięknie przyozdobił krajobraz myślę, że każda pora roku ma swój urok. Ważne, by z każdej czerpać inspirację :) Nie przepadam za zimnem, ale kiedyś zima się skończy i znów nastanie wiosna a z nią obudzi się świat :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Klaudio ! Zgadzam się z Tobą ! Każda pora roku ma swój urok. W lecie kocham to, że nie trzeba zakładać dużo ubrań na siebie :) Osobiście nie przepadam za upałem. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  9. Your blog is so convincing that I never stop myself to say something about it. You’re doing good work, Keep it up. 100% sure I will share your post on all Social media platforms with my contacts..មូលដ្ឋានគ្រឹះនៃបាការ៉ាត់

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh my !!! Thanks a lot ! I'm glad your're here :))

      Usuń
  10. Jak pięknie.
    Gdy byłam ostatni raz nad morzem, nie udało mi się dojść na plażę. Nie z powodu żadnych ułomności, tylko przez inne ważne sprawy (i jeden dzień deszczu). A niewiele miejsc daje taki reset jak plaża. Super, że masz takie stosunkowo niedawne wspomnienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do morza mam 25 km. To niedaleko, więc korzystam. Rzeczywiście można się zresetować. Teraz znacznie rzadziej jestem na plaży niż to bywało kiedyś. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  11. Nie cierpię takich cwaniaków...

    Super, że udało Ci się znaleźć spokojne miejsce i odpocząć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha :) Dzięki kochana ! Lubię samotnie spacerować !

      Usuń
  12. Nam bliżej do gór niż morza, a takie wspomnienia w te zimowe dni podgrzewają atmosferę i robi się cieplusiej.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! Ja zawsze tęsknię za górami. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  13. Na następne lato , trzeba poczekać 10 miesięcy. Zleci szybko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż 10 miesięcy !? Ja poczekam tylko do lutego lub najwyżej do marca. Wtedy będę już wypatrywać pierwszych oznak wiosny. Jak zacznie się zielenić i ptaki będą śpiewać - to już można odetchnąć i cieszyć się coraz cieplejszymi dniami.

      Usuń
  14. Jak pięknie :)! Też ostatnio wspominałam sobie lato i ogólnie cały rok, ile to sie wydarzyło ;)
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam serdecznie!
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak... rzeczywiście wiele się wydarzyło. Rok zbliża się już ku końcowi, a w głowie kreśli się obraz podsumowań i wspomnień. Pozdrawiam ciepło :)))

      Usuń
  15. Boskie zdjęcia. Kocham morze i zawsze lecę tam, gdzie mało ludzi. No nie lubię tłumów, uciekam...jakoś tak wtedy się okazuję, żem mega szybka. hahaha Przypomniałaś mi tegoroczne wakacje z Mamą w Łebie, ależ ja się czułam dobrze. Byłam podczas sztormu i też było mega fajnie, a jak trzęsło oknami...dla mnie było mega klimatycznie. Bawiłam się w wodzie, choć nie pływam, to wszelkie rybki, kamyczki i tak dalej tak mnie zachwycały, że moje wrzaski do mamy idącej pisakiem powodowały, że i inny zaglądali do wody. hahahaha Rybki co jak piasek wyglądają, albo stada rybek, takich małych...zawsze dawałam im pierwszeństwo, bo przeca woda to ich dom, a nie mój...było pięknie. Dziękuję za obudzenie wspomnień. Może kiedyś razem przejdziemy się brzegiem morza, siądziemy, pogadamy, byłoby na bank fajnie. :))) Piękny post, piękna Ty, moja wielka radość= TY! <3 :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Agnieś ! Ależ to byłoby fajnie spotkać się na plaży !? Mega !!! Już nas widzę - oczyma wyobraźni... siedzimy i gadamy, śmiejemy się i końca nie ma. Cudnie ! Lubię spacery po plaży i lubię odludne miejsca. Buziaki :))) Ściskam mocno :)))

      Usuń
  16. Piękne zdjęcia, uwielbiam nadmorskie klimaty. Bałtyk zawsze nastraja mnie pozytywnie. Lubię go odwiedzać o różnych porach roku. Morze jesienią i zimą też bywa wspaniałe. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ! Rzeczywiście jesienią i zimą jest też ciekawie. Lubię jesienią spacerować po plaży. Dobrze się wtedy nastrajam . Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  17. Końcówka września była naprawdę piękna, my ją spędzaliśmy w górach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak ! Końcówka września była miłym zaskoczeniem jeśli chodzi o pogodę. Pozdrawiam :))

      Usuń
  18. Cudowne widoki. Dawno nie byłam nad morzem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Za oknem zima a jeszcze niedawno chodziłam w krótkim rękawku. Czas szybko mija. Też lubię takie samotne spacery. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zima w tym roku przyszła szybko. Nawet u nas - nad morzem śniegu nasypało i mróz... Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  20. Miło popatrzeć,już tęsknię za latem i od dawna za morzem.Niestety do mnie właśnie zawitała zima:(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mamy taką różnorodność pór roku. Nie lubię tych grubych warstw ubrań... ale śnieżny krajobraz podoba mi się . Pozdrawiam :))

      Usuń
  21. Cudowne zdjęcia i opis, aż poczułam się jakbym tam była na tej plaży. Wspaniałe doświadczenie. Takie samotne wyprawy maja coś w sobie, bo można w ciszy przemyśleć dużo rzeczy, na spokojnie poobserwować ludzi i nacieszyc się pięknymi widokami. Nic nas wtedy nie goni i ma się wrażenie że czas zatrzymał się w miejscu.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie to uchwyciłaś Klaro ! Faktycznie wtedy czas jakby staje w miejscu. Bardzo lubię takie samotne spacery, nic i nikt mi nie zakłóca moich myśli. Ściskam i pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  22. Czasami tak fajnie tak miło nic nie robić po prostu pomarzyć, pomyśleć w uroczym zakątku - ale się rozmarzyłam ) Mam nadzieje że miło spędziłaś czas i wypoczęłaś pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami łapię takie chwile. Pozdrawiam Beatko :))

      Usuń
  23. Bardzo zazdroszczę wszystkim tym, którzy mieszkają nad morzem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam...oj tam... "Cudze chwalicie, swego nie znacie..."

      Usuń
  24. Pięknie widoki i sentymentalna podróż przez ciepły wrzesień :) teraz musimy sobie poczekać na kolejny taki wrzesień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak... można się rozmarzyć ! Ściskam i pozdrawiam :)

      Usuń
  25. Uwielbiam nasze morze o każdej porze roku. Z wiekiem coraz bardziej poza sezonem mi się podoba. No i jeszcze ośnieżonego morza nie widziałam, ale wszystko przed nami. Pięknie dziękuję za te cudowne morskie kadry 😘 serdecznie pozdrawiam Monika 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, że jesteś ! W związku z tym, że mieszkam nad morzem widziałam nasze morze o każdej porze roku. Bywało tak, że jeździłam na łyżwach brzegiem zamarzniętego morza, a nawet tak, że przechadzaliśmy się po zamarzniętym morzu - oczywiście w granicach rozsądku. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  26. Piękne wspomnienia letnich dni , szczególnie jeśli za oknem ziąb. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak... od razu robi się cieplej ! Pozdrawiam :))

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))