piątek, 28 grudnia 2018

Opowieść wigilijna

Pamiętacie jak życzyłam Wam, by serca Wasze wypełniły: pokój i dobro ?
Na pewno pamiętacie, bo to przecież było niedawno - tuż przed świętami !
Nie przypuszczałam jednak, że aż tak trudno będzie 
otworzyć się na drugiego człowieka - i to właśnie w Wigilię
oraz że w taki dzień niełatwo mi będzie wykazać się dobrocią serca.

W Wigilię miałam dyżur w szpitalu ( normalka, bo to moja praca ). Ranek zaczęłam w dobrym nastroju, który niestety nie trwał zbyt długo.
 Ogrom pracy, a rąk mało ! Cały dzień goniłyśmy czas, nie mogąc go dogonić.
Szkoda gadać... O mały włos, a kłótnia już wisiała w powietrzu.
Puściły nerwy i polały się łzy z … bezsilności ( bynajmniej nie ze szczęścia ).
Gdzie jest sprawiedliwość !? - chciałam krzyczeć,
lecz " nam krzyczeć nie kazano"...

"Co robić teraz, gdy się spadło z chmur na wielkie ziemi tej pustkowia ?
Co robić teraz, gdy się skończył cud ?
Wymódlmy zatem go od nowa !"


 Wróciłam z pracy jak "zbity pies", lecz trzeba było dalej żyć. 
Z ciężkim sercem stanęłam przy kuchni, by podgrzać pierogi 
i barszcz. Po chwili we trójkę zasiedliśmy do kolacji wigilijnej. 
Gdy w tle rozbrzmiewały kolędy, podzieliliśmy się opłatkiem. 
Rozmawialiśmy, bez włączania telewizora i telefonów. Cieszyliśmy się 
tym czasem, a zmęczenie całkiem ustąpiło.
Tuż przed północą mąż wręczył mi paczuszkę, bo właśnie mu się przypomniało:
- Dzisiaj przyszła. To do Ciebie.
- Do mnie ? Naprawdę ? - zapytałam zdziwiona.
- Tak. Zapomniałem Ci wcześniej dać.

Usiadłam wygodnie na kanapie i delektując się chwilą zaczęłam
otwierać paczkę. Najpierw wyjęłam ze środka białą kopertę, w której był list. 
Tak ! Najzwyklejszy w świecie , pisany odręcznie list !
Kochani ! Miód na moje serce !
W liście bardzo ciepłe słowa pod moim adresem.
Zastanawiałam się kto to napisał ? Jest podpis: Justyna.
Ale jak ? Ale dlaczego ? Nie mogłam sobie przypomnieć, bym brała udział w jakiejś zabawie, a Justynkę znam tylko jedną.
Zajrzałam na bloga Tynki i... po pierniczkach poznałam, że to właśnie Ona kryje się za tą niespodzianką.
W paczuszce była też piękna, ręcznie robiona karteczka i bialutki opłatek...poczułam jak łzy szczęścia napływają mi do oczu... 
Czy trzeba coś więcej ?
Dziewczyna z drugiego końca Polski napisała do mnie.
 Razem z dziećmi upiekła i udekorowała pierniczki. Zrobiła kartkę. Dołożyła dwie bransoletki, brelok i wszystko misternie zapakowała i... dostaję tę paczuszkę właśnie w Wigilię ( !?).
Czy to nie jest Boży plan ?
Nie wierzyłam, że po tak ciężkim dniu pracy może mnie spotkać jeszcze coś dobrego. Wróciła mi wiara w ludzi.
Ech ! W ogóle nie powinnam była w to zwątpić !
Przepraszam :)

Kochani ! Dziękuję wszystkim za życzenia i za to, że jesteście !







44 komentarze:

  1. Dobrze, że zdarzają się takie chwile i dalej "chce się żyć".
    Pozdrawiam Ula:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak !!! Te chwile to chyba tylko niektórzy mogą dostrzec. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  2. Kochana, to nic dziwnego, bo nie wszystko od nas zależy, nawet jeśli bardzo się staramy! jak tu nie wierzyć w magię świat, skoro nie pierwszy raz czytam na blogu o podobnych cudach:-)
    Oby w przyszłym roku jak najwięcej podobnych!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Joasiu ! Aż ciarki mnie przeszły, więc Ty też w to wierzysz !? Oby te cuda się zdarzały !!! Ściskam :))

      Usuń
  3. Czasami tak bywa, że z nadmiaru wszystkiego, nasz układ nerwowy nie wyrabia i puszcza, wybuchamy. To normalny objaw przeciążenia systemu, a skoro pracujesz w państwowej służbie zdrowia to Twój system jest niejako "systemowo" przeciążony.
    Ale jak widać są też takie chwile, takie sytuacje które potrafią niemal w minutkę naprawić te nadszarpnięte struny i złagodzić objawy, zniwelować zniszczenia. Życzę Ci abyś tych napiętych chwil miała jak najmniej, a tych dających nadzieję i uśmiech jak najwięcej. Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za te życzenia :) Wiem, że czasem lepiej jest, gdy wybuchną emocje, bo później jest łatwiej żyć. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Świat pełen jest dobrych ludzi, prawda Uleńko ? Ty też do nich należysz. Wie to każdy, kto czyta twój . blob

    OdpowiedzUsuń
  5. Całe szczęście, że są jeszcze na świecie takie anioły. Pracę w szpitalu znam, ogromny szacun. Nie jest to na moje zdrowie i nerwy, gratuluję cierpliwości :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dobre słowa oraz za to, że jesteś Dorotko i do mnie zajrzałaś :) Jest mi bardzo miło :) Pozdrawiam Cię serdecznie :))

      Usuń
  6. Wspaniała niespodzianka czekała na Ciebie Uleńko.:) Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowia oraz wszelkiej pomyślności w nadchodzącym nowym roku.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To była prawdziwa niespodzianka ! Życzę Tobie szczęścia w Nowym Roku i samych dobrych chwil !!!

      Usuń
  7. Kilka razy byłam operowana. Widziałam wokół siebie przeciążonych "aniołów"w białych kitlach, dających z siebie wszystko, by ulżyć nam w bólu, jak również nieznośnych pacjentów, którym się wszystko należy. Podziwiam i bardzo Was szanuję. Ale dobro wraca w najbardziej nieoczekiwanym momencie i taki był właśnie w wigilię u Ciebie. Pozdrawiam i życzę wszystkiego, co najlepsze w nadchodzącym Nowym Roku:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzruszam się, czytając Twoje słowa i … wzdycham, bo rzeczywiście tak jest. Bardzo dziękuję za to, że jesteś. Życzę Ci dobrego zdrowia w nadchodzącym Nowym Roku i samych przyjemności !!!

      Usuń
  8. Piękny prezent dostałaś.
    A ja mam też dla Cebie prezent.
    Zajrzyj do mnie proszę:
    http://stokrotkastories.blogspot.com/2018/12/o-krolowej.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie ? To super ! Już się cieszę :)) Pozdrawiam i życzę dobrych dni !!!

      Usuń
  9. Śliczny prezent, pięknie to wszystko opisałaś, przeczytałam z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jest mi bardzo miło :)) Pozdrawiam Cię i życzę szczęścia w Nowym Roku !!!

      Usuń
  10. Czasami nie rozumiemy pewnych zdarzeń, a one mają swój sens, może są po to byśmy się nauczyli prawdziwie cieszyć dobrocią...
    Wszystkiego, co dla Ciebie/ Was najlepsze życzę na wszystkie dni nadchodzącego roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Basiu. Wszystko jest po coś, choć nie od razu się o tym dowiadujemy. Dziękuję :) Tobie życzę samych dobrych dni w Nowym Roku 2019 !!!

      Usuń
  11. No to naprawdę list trafił w odpowiednim czasie...
    Wzruszyłam się i ja teraz...
    Twoja praca Ulu to powołanie, więc nie wątpię, że bywa ciężko. Ale dobrze, że właśnie takie osoby jak Ty pracują w zawodzie niesienia pomocy drugiemu...
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko... ja nie mam słów, ale wiem, że tam w górze Ktoś czuwa nade mną i nad Tobą też :)) Dziękuję za wszystko :)))

      Usuń
  12. Czasem właśnie Los daje nam takiego kopniaka gdy wydaje się, że nie ma już wyjścia;)
    Piękna historia!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak !!! Dziękuję bardzo:) Życzę samych szczęśliwych chwil w Nowym Roku 2019 !!!

      Usuń
  13. Życzę Ci Uleńko takich cudów zwłaszcza jak siły opadną, wspaniały prezent, hehe Uściski serdeczne i spełnienia w pracy, w domu, w życiu, żeby świadomość tego rozjaśniała każdy ciemny dzień :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marzenko :) Tobie też życzę, by nie opuszczała Cię dobra energia. Miej zawsze radość w sercu !!!

      Usuń
  14. Za każdym razem kiedy sprawiamy , że ktoś się uśmiecha, jest Boże Narodzenie :) samych radosnych dni w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święte słowa ! Dziękuję Aga :) Tobie też życzę jak najwięcej szczęśliwych chwil w Nowym Roku 2019 !!!

      Usuń
  15. Witaj po raz pierwszy w Nowym Roku.
    Mam nadzieję, że Tobie ten rok przyniesie wiele radości.
    Życzę więc nam, abyśmy mogły doświadczyć spełnienia składanych życzeń.
    Niech Nowy Rok przyniesie Ci w darze same kolorowe dni, dzięki którym wyczarujesz kolejne karteczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Ismeno ! Tobie również życzę dobrego roku oraz pozytywnej energii i jak najwięcej szczęśliwych chwil !!!

      Usuń
  16. Przyszłam z rewizytą. Bardzo mi się u Ciebie podoba :)
    Wszelkiej pomyślności i wielu takich magicznych momentów w Nowym Roku !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jednak przyszłaś :)) Miło Cię gościć. Pozdrawiam noworocznie !!!

      Usuń
  17. Czyli jednak Mikołaj istnieje, choć pod różnymi postaciami:) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak ! Z pewnością ! Pozdrawiam Cię noworocznie ! Moc radości życzę !!!

      Usuń
  18. Dobrzy ludzie nawet jak mają złe dni, mogą liczyć na czyjąś wdzięczność, pomoc tudzież życzliwość, bo to co dają innym, wraca do nich w dwójnasób. :) Pozdrawiam serdecznie i życzę Ci wszystkiego dobrego w nowym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te słowa :) Rzeczywiście - człowiek bierze to , co przynosi życie i nie zastanawia się nawet nad tym, że dobro powraca. Pozdrawiam serdecznie ! Szczęścia i radości w Nowym Roku !!!

      Usuń
  19. wspaniale to wszystko napisałaś, ja również zatrzymałam się na chwilę... dziękuję :)
    Ściskam Cię mocno w nowym Roku Uleńko!!! Wszystkiego dobrego!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu :)) Serdeczności posyłam :)))

      Usuń
  20. Wspaniała Justyna ♥ Cieszy, że są ludzie, którzy czynią takie gesty do drugiego człowieka (czasem przecież obcego!) zupełnie bezinteresownie, tylko (aż!) po to, żeby sprawić tej drugiej osobie radość i przyjemność. Nie szukają poklasku, nie potrzebują uznania, przychodzą im te gesty bezwysiłkowo, bo wynikają z ich natury :) Serce rośnie. Czy można dać lepszy przykład swoim dzieciom? :) A wytrzymałość człowieka ma swoje granice, znam ten stan wynikający z nadmiaru obowiązków na głowie, presji, pośpiechu i czego tam jeszcze, że ma się wrażenie, że za chwilę się dosłownie wybuchnie. Pozdrawiam ciepło ♥ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację ! Cieszy ogromnie, że są tacy ludzie - bezinteresowni, oddani... i człowiek ponownie nabiera chęci do życia, i sam zrobiłby coś innego, dobrego, wielkiego ! Nie mogę tak tego zostawić. Serdecznie pozdrawiam :))

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))