sobota, 19 stycznia 2019

Dobry człowiek

Miałam napisać o tym jak powstawała kolejna kartka
w mojej pracowni. Wcześniej już przygotowałam zdjęcia... ale nic z tego. 
Nie będę teraz o tym pisać, ponieważ to, co wydarzyło się
w Gdańsku bardzo mnie poruszyło - tak jak dotknęło wielu Polaków.
Nie byłabym sobą, gdybym nie wyraziła swojej refleksji na ten temat.
Nie rozumiem niektórych osób, które na portalach społecznościowych żyją swoim życiem:  wklejają radosne wpisy,pokazują kartki i wytwory, zdjęcia z podróży 
i swoje osiągnięcia.
Ja nie mogę, nie potrafię... nie teraz ! Nie zamierzam oddzielać się od tego murem.
Widać - żałoba nie dla każdego, a być może każdy inaczej to przeżywa.



Czy zadałeś/aś sobie kiedyś pytanie:
"czy jestem dobrym człowiekiem ?"

Czy to, że ustąpiłam dziś miejsca w tramwaju, oznacza, że jestem
dobrym człowiekiem ?
Czy to, że przepuściłam kogoś w kolejce do kasy
- znaczy, że jestem dobrym człowiekiem ?
Czy może to, że podarowałam komuś używane ubrania...?
Czy trzeba zrobić dużo tych "dobrych" rzeczy czy... wystarczy jedna?
Czym jest dobro ?

Dobro to coś pozytywnego. To wartość optymistyczna czynów
i zachowań ludzkich, takich jak: pomoc, wierność, zaufanie, uczciwość, przyjaźń, miłość czy nawet patriotyzm.

Dobroć, czystość, uczciwość, prawdomówność i pokora są u człowieka 
wartościami wyższymi niż jego geniusz.
To one decydują o blasku i pięknie natury człowieka.
One tworzą witalność, stabilność i potęgę.
Dobro to szereg wartości moralnych, które wcielamy w życie.

Kiedy człowiek potrafi prawdziwie wybaczyć i żyć w duchu 
bezinteresownej miłości staje się szlachetny i wyrozumiały
oraz podnosi swoją wartość moralną.
Człowiek, który patrzy na ludzi w życzliwy sposób 
zmienia siebie i świat na lepsze.
Nie ogląda się za siebie, tylko daje z siebie to, co ma najlepszego.
Obdarowywanie dobrem wzbogaca wewnętrznie nas samych.
Dziś wiem, że chcę być dobrym człowiekiem, a przynajmniej lepszym !
Jeśli zrobisz chociaż jedną dobrą rzecz - zobaczysz ile to daje radości w sercu !!! Będziesz chciał więcej !!!


" Więcej szczęścia jest w dawaniu aniżeli w braniu." 
                                                    /Dz. 20,35/

" Miłujcie waszych nieprzyjaciół i módlcie się za tych, 
którzy was prześladują."
                                         / Mt.5,44 /

" Nie daj się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężaj !"
                                                 / Rz. 12,21 /



23 komentarze:

  1. Trudne pytania dziś zadajesz, ale to taki czas. ja czytam teraz wywiad rzekę z księdzem Bonieckim i choć nie jestem religijna, to przecież pewne wartości są wspólne dla różnych religii i dla ateistów także.
    Żałobę każdy przeżywa po swojemu, smutek ma różne oblicza, czasem osoba wesoła na zewnątrz nosi w sobie ocean bólu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dzisiaj w sobie dużo smutku i parę ważnych przemyśleń. Chociaż nie znałam ś.p. Pawła - współczuję rodzinie i bliskim. Czuję się tak, jakbym straciła kogoś bliskiego.

      Usuń
  2. Bardzo mądry tekst. Ja się staram być coraz to lepszym człowiekiem. Błędów popełniam ogrom, ale staram się i nie przestanę. Wierzę w dobro. Wiesz, ja nie oglądam wiadomości, oczywiście wiem, co się stało i mi przykro, ale tak samo mi przykro słysząc, że umarł brat znajomego z pracy, nawet bardziej mnie to smuci. Modle się i dziękuję Bogu, że mogę być z bliskimi. Cieszę się i robię wszystko, by dzień był pełen wartości. Skaczę, bawię się, tańczę z madre, bo to chwile tak ulotne, bo każda chwila jest bezpowrotna, bo nie chcę przegapić uśmiechu brata, rozmowy z tatą. <3

    Życzę dobrego weekendu i tulę mocno, ciesząc się, że mogę do Ciebie napisać. :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Agniesiu :) Ty doskonale wiesz o co chodzi, bo każdy dzień jest ważny, każda radość i każde dobro, które otrzymujemy, by móc je podać dalej. Jesteś wspaniałą kobietą !!! Bardzo dziękuję Ci za każde słowo i za to, że jesteś :) Muszę Ci powiedzieć, że mam ogromną nadzieję, że się kiedyś spotkamy w realu. Uściski i buziaki :))

      Usuń
  3. Zadumałam się nad tym co napisałaś...
    Chyba nie jestem zbyt dobrym człowiekiem :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślałem, że jestem dobrym człowiekiem, ale teraz ... nie wiem ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie Ty to kto ?! Zawsze można coś zmienić w swoim życiu i okazuje się, że to naprawdę nie jest trudne. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Najgorsze jest w tym wszystkim to, że Ci, którzy rozsiewają nienawistne filmiki w internecie, na yt, nadal to robią. Zero refleksji i przekonanie o tym, że 'to nie szkodzi;. A szkodzi. Ja tego nie oglądam, ale niektórzy przecież tak. W telewizji mówili, że policja zajęła się tym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tacy ludzie zawsze będą, ale trzeba robić swoje :))

      Usuń
  6. Piękna i wprowadzająca w zadumę refleksja.....

    OdpowiedzUsuń
  7. Refleksyjnie się zrobiło. Niech dobre uczynki przyćmiewają wszelkie zło,które jest medialne i zewsząd głośno krzyczy. Chwalmy wszelkie dobro - niech oni będzie górą.
    Dobrego roku Ci życzę i życzliwości od ludzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą ! Niech dobro zwycięży ! Nie celebrujmy tego, co złe, ale czyńmy jak najwięcej dobra! Amen !

      Usuń
  8. Uleńko wszystko co się robi z pożytkiem dla wszystkich czujących istot, robi się dla siebie :-)Uściski serdeczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo głębokie i trafne przemyślenia. Tak dobre uczynki są ważne i jeszcze ważniejsze nasze podejście do drugiego człowieka, czasem zwykły uśmiech potrafi zdziałać więcej niż wymuszona i "na pokaz" dobroczynność.
    Tak, róbmy swoje i nie poddawajmy się złu.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za głos w dyskusji :)) Tak też postanowiłam - robić swoje i nie oglądać się na innych !!! Pozdrawiam :))

      Usuń
  10. Trzeba o tym pisać i mówić. Mam nadzieję, że śmierć p. Adamowicza przyniesie więcej refleksji u ludzi polityki.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mam nadzieję, że jest w tym jakiś ukryty sens. Pozdrawiam :)

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))