niedziela, 13 stycznia 2019

Poświąteczne porządki, czyli styczniowy misz-masz

Na początku pragnę podziękować wszystkim za życzenia:
 wysłane w formie papierowej oraz e-mail,
a także te pozostawione tu - na blogu.
Serdecznie dziękuję :))

Dziękuję za piękne karteczki  Grażynce i Tynce :)


A teraz - do rzeczy !
Nie po raz pierwszy storczyki zaskoczyły nas ukazując swe piękne 
kwiaty tuż przed wigilią Bożego Narodzenia.
Jednak nie mogę oprzeć się wrażeniu, że rośliny w naszym domu co roku
umawiają się i typują jedną, która ma zakwitnąć właśnie wtedy.
Tym bardziej, że Schlumbergera, zwana kaktusem bożonarodzeniowym 
zakwitła już w listopadzie.
W grudniu wybór padł na Phalaenopsis Harlequin, który na okres świąt stał się niewątpliwie ozdobą domu.




świątecznej szaty doczekał się również jeden z wielu słoiczków po jogurcie.
Szkoda, że tylko jeden...




Po raz pierwszy zrobiłam kartkę, zwaną shaker boxem.
To karteczka, w której za przejrzystym okienkiem swobodnie 
przesuwają się błyszczące drobinki w postaci cekinów i koralików.


 






41 komentarzy:

  1. Ja juz zatęskniłam za kwiatami - dziś byliśmy w Ogrodach Kapiasa, ale wygnał nas deszcz - kupiłam chociaż nasionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę dziś wpisać sobie te ogrody Kapias - do koniecznego odwiedzenia !!!

      Usuń
    2. Koniecznie odwiedź, a najlepiej wiosną. Jest pięknie :)

      Usuń
  2. U mnie też storczyk zakwitł wraz z Nowym Rokiem... przez długi czas nic a potem nagle wielkie białe tadaaaaaaaaaaaaam;)))
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ! fajnie ! To masz i swoją ozdobę domu w postaci storczyka ! Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Piękna karteczka z okiennym shakerem !Okienko mroźne,pięknie się skrzy, nadaje się na zabawę u Renii :-) Miło popatrzeć na kwitnące kwiaty, gdy za oknem szaro i zimno :-) Moje storczyki też popuszczały pędy kwiatowe, trzy już kwitną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Storczyki są świetne i w ogóle nie pasują do zimy, ale potrafią ocieplić atmosferę w domu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ślicznie storczyki ci zakwitły, moje teraz też w rozkwicie. Karteczka shaker box pięknie ci wyszła. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Agnieszko ! Dawno Cię nie widziałam. Pewnie zajęta byłaś. Widzę, że nie tylko ja lubię storczyki. Ściskam kochana :))

      Usuń
  5. Wszystko piękne, kwiaty i kartki zachwyciły mnie. Pozdrawiam:}

    OdpowiedzUsuń
  6. Ślicznie wygląda słoiczek po jogurcie w świątecznej szacie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. By przywołać wiosnę mama urwała gałązki forsycji i pięknie zakwitły karteczka genialna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ! Widzisz ! Gałązki to dobry sposób na powiew wiosny w samym środku zimy!!! Pozdrawiam Basiu :)

      Usuń
  8. Moje storczyki zaczynają już " ruszać".

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudne rośliny :)
    A karteczka świetna! Lubię motyw okna...dla mnie jest takim symbolem patrzenia w przyszłość. Urocze dodatki w postaci tego kubka z gorącą czekoladą i piernikiem oczarowały mnie :)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko ! Też lubię motyw okna i drzwi. Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Moje storczyki też zakwitły, a fiołek afrykański odpoczywa:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fiołki afrykańskie zawsze lubiła moja ś.p. babcia, a ja nie mam żadnego, choć przecież też je lubię.

      Usuń
  11. Piękne kwiaty!!! Mój storczyk też zaczyna kwitnąć. Wspaniałe prace!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. … czyli styczeń to storczykowy miesiąc ?! Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Ja w tym roku również dostałam kilka kartek. Piękny storczyk.
    Uwielbiam te kwiaty, mam ich kilka w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak fajnie, że jesteś miłośniczką storczyków !!! Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. o jak ślicznie :-) słoiczek po jogurcie jest przecudny :-) a co w nim można trzymać? storczyk piękny, taki duży kwiat, cudo. Uściski serdeczne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W słoiczku można trzymać złote myśli, ale też może służyć jako lampion. Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. pięknie :)
    kwiaty kwitną kiedy chcą i w tym im urok!
    A karteczka z oknem bardzo, bardzo fajna :)
    pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeden z moich storczyków też pięknie mi zakwitł ale niestety szybko stracił kwiaty i nie dotrwał do świąt ...

    Fajnie ozdobiłaś słoiczek :).

    Kartka jest cudna :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo ! Szkoda, że Twój storczyk stracił kwiaty. U mnie liście wypuścił amarylis, ale kwiatów jakoś nie widać. Uściski serdeczne :))

      Usuń
  16. Piękny grudnik i cudna karteczka.:) Pozdrawiam Ulko.:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaki ładny ten storczyk! Ja niestety zupełnie nie mam ręki do kwiatów :(
    Kartka piękna, podziwiam Cię za pomysłowość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy wiesz, że do storczyków nie potrzeba mieć ręki ? One lubią jak się je troszkę zaniedba i nie podlewa. Wtedy zakwitają ! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. O, nie wiedziałam. W takim razie to chyba kwiat dla mnie. Może kiedyś się skuszę :)

      Usuń
  18. Podoba mi się bardzo pomysł shaker boxów, a Twój jest cudny :) Śliczny motyw z tym okienkiem, no i kubek pełen dobroci ♥ :) Słoiczek bardzo pomysłowy i uroczy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. gŁosiny storczyk stracił kwiaty i choć nie podlewany liście ma OK. Trochę to dziwne, gdyż to chyba nie sukulent? Można go jakoś podratować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli liście są w porządku - to nie ma zmartwienia. Łodygę należy przyciąć skośnie nad drugim oczkiem ( uśpionym pąkiem ) i podlewać raz na dwa tygodnie - robiąc storczykowi prysznic. Jeśli podlewamy przez zanurzenie doniczki w wodzie lub nalanie wody do podstawki to nie wolno zostawiać rośliny w takiej kąpieli na dłużej niż pół godziny.
      Storczyk zakwitnie, gdy będzie jego czas i nie będziecie się tego spodziewać. Cierpliwości :)

      Usuń
    2. Ha! Każdy ma swoje metody uprawy :-) Ja podlewam jednego dnia a następnego dopiero scedzam wodę. Ale kolejne podlanie dopiero kiedy korzenie są białe.
      Bo lepiej je przesuszyć niż przelać. I kwitną co roku, a mam tylko północne okna .

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))