czwartek, 11 marca 2021

Moja pierwsza chusta

 Pomimo, że nie przepadam za FB to czasem tam zaglądam i właśnie tam ,              na jednej z grup po raz pierwszy zobaczyłam chustę zrobioną wzorem entrelac.

Zakochałam się w tym układzie splotów. To była miłość od pierwszego wejrzenia      i jak to w takich sytuacjach bywa musiałam  natychmiast zawalczyć o tę miłość. 

Koniecznie chciałam spróbować czy potrafię stworzyć coś podobnego. Włóczkę  Merino Gold Batik zamówiłam przez internet i gdy paczuszka dotarła chwyciłam       za druty. 

Obejrzałam filmik na You Tube i dość szybko pojęłam zasady wykonywania wzoru entrelac. 

Wieczorami, oglądając serial w tv nie wypuszczałam robótki z rąk. Zrobienie chusty zajęło mi aż dwa miesiące, ale już wiem, że "nie taki diabeł straszny..." 

Nigdy wcześniej nie robiłam chusty, więc to moja pierwsza, ale wiem, że będą następne. Gotowa po naciągnięciu ma wymiary: 200x100 cm.


Tu - początek robótki:




A tu - już gotowa chusta !





44 komentarze:

  1. Uleńko, dzieło sztuki i moje kolory!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, robi wrażenie, kawał dobrej pracy :) brawo Ula :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wygląda !Cudownie przeplatają się kolory i sploty w różnych kierunkach ,milo zobaczyć ten wzór w Twoim wykonaniu .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Grażynko ! Kolory to zasługa wielobarwnej włóczki. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Piękny dobór kolorów, wzór oryginalne, cała chusta śliczna, inna niż te, które znam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taka kolorowa włóczka, a wzór pozwala odpowiednio te barwy wyeksponować. Bardzo dziękuję Basiu :))

      Usuń
  5. Pierwsze koty za płoty! Piękna jest! Ja nie umiem robotkować i oglądać telewizję. Myślę coraz częściej o chuscie ale nie wiem czy dam radę, nie umiem czytać schematów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. H ha ! Widzisz...ja z kolei nie lubię siedzieć bezczynnie przed telewizorem. Kiedyś myślałam, że zrobienie chusty to najtrudniejsza rzecz, lecz okazało się, że nie miałam racji. To wcale nie jest trudne !

      Usuń
  6. Piękna!
    Mam podobną, ale kupioną kiedyś.
    Wykonanie takiej chusty wydaje mi się strasznie trudne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też kiedyś myślałam, że to jest trudne. Spróbowałam i wiem już, że wydzierganie chusty nie jest wcale trudne, a jaka satysfakcja ?!

      Usuń
  7. very nice :) thanks for your sharing...

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi się podoba. Sama chciałabym mieć smykałkę do robótek ręcznych

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyszła pięknie! Bardzo ładny układ kolorystyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna ! Nie umiem tego wzoru chociaż też już o nim myślałam. Ale jak piszesz najtrudniej rozpocząć naukę. Śliczny układ kolorów. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo ! Na grupie na FB jest mnóstwo chust zrobionych tym wzorem - dużo piękniejszych od mojej i naprawdę... oczu nie można od nich oderwać.

      Usuń
  11. Wspaniała chusta! Mam wrażenie, że chusty wracają do łask, bo jakby ich coraz więcej na blogach, vlogach oraz innych Instagramach ;))
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Zosiu :) To bardzo możliwe, że chusty są teraz bardziej popularne. Myślę nawet, że w kręgach dziewiarskich chusty są modne cały czas. Pozdrawiam :))

      Usuń
  12. Bardzo ładna , pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Kolorki to mistrzostwo, ale nie tylko. Praca "pracochłonna", ale było warto ją zrobić.Az cieplutko mi się zrobiło od samego patrzenia.
    Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Celu :))
      Fajnie jest zrobić od czasu do czasu coś dla siebie. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  14. Przepiękna chusta i wprost idealnie dobrane kolory.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluje takiego początku. Chusta wygląda pięknie i oryginalnie. Kolory trochę jesienne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Oczywiście, że kolory są jesienne, bo ja kocham jesień ! Choć następną chustę ( jeśli w ogóle ) zrobię w całkiem innych barwach. Pozdrawiam !!!

      Usuń
  16. Podziwiam odwagę i determinację. Ja mam chustę po swojej mamie i nawet kiedyś próbowałam zrobić swoją, ale szybko zrezygnowałam. Twoja jest piękna, nie tylko dzięki bardzo ciekawemu wzorowi ale i doborowi kolorów. Życzę kolejnych, równie wspaniałych dziewiarskich dzieł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! Twoja chusta po mamie ma wartość podwójną - jest na pewno oryginalna oraz kojarzy się Tobie z bliską osobą. Ja za szydełko czy druty sięgam od czasu do czasu - z potrzeby chwili. Tak też stało się i tym razem. Pozdrawiam serdecznie :)))

      Usuń
  17. Ojej, naprawdę pięknie ją zrobiłaś. Och jak ja bym chciała tak umieć wydziergać, ach. Cudna chusta Ulekńko :-))

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepięknie przepiękna...obłędna znaczy...szkoda, że dawno temu druty zarzuciłam (nie jest jak z rowerem 😂) ... no dobra moze nie zapomnialam ale całkiem z wprawy wyszłam i mnie w przeciwieństwie do szydelka męczą :/
    Ale chusta wyszła bajeczna ❣

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ! U mnie jest tak: jakbym się z drutami i szydełkiem w ręku urodziła :)) W razie potrzeby chwytam za to, co chcę i jakoś się udaje. Nie wiem... chyba mam to w genach ! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  19. Wspaniałe barwy mojej ukochanej jesieni, mega ciekawy wzór, jest to chusta idealna. Też nie przepadam za Facebookiem i tak pozostanie, bo ta moja niechęć jest coraz większa, ale to mało ważne. Zresztą tam też są piękności. :) Podziwiam Twój talent, ja zawsze czuje z Twoich prac to COŚ. Czuję, że są robione całą Tobą, chusta na medal złoty! Najserdeczniej pozdrawiam, niech każdy dzień przyniesie Ci szczery uśmiech. :))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieś ! Dla mnie jesteś osobą o wielkim sercu i wielkiej dobroci. Masz w sobie dużo empatii i wrażliwości na drugiego człowieka, na piękno i otaczający Cię świat. Dziękuję za każde słowo i za cudne życzenia .Buziaki wielkie posyłam :))

      Usuń
  20. Ale piękna ta chusta! Aż się chce nią otulić, a dzięki kolorom wydaje się jeszcze cieplejsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :))) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))