sobota, 30 października 2021

Jesienne zamyślenie

 Nie ukrywam tego, że kocham jesień i wiele razy o tym mówię. To jedyna tak wielobarwna pora roku. Kocham wieczorne mgły i szyszki spadające z drzew. Fascynuje mnie słońce odbijające się w kałużach. To jedyny czas, gdy można zobaczyć kwitnące marcinki i chryzantemy. W naszym ogrodzie ciągle jeszcze zbieram słodkie maliny oraz przesadzam niektóre rośliny wieloletnie. Mąż zrobił już porządek na grządkach z warzywami i zasilił je kompostem.

Ogród powoli szykuje się do zimy, a ja wciąż jeszcze rozkoszuję się jesiennymi dniami i łapię te kolorowe chwile.








Kochani ! Nie mogę się powstrzymać, więc pomiędzy oglądaniem zdjęć posłuchajcie i Wy...
















To też bardzo w duszy mojej gra...










20 komentarzy:

  1. Każda pora roku potrafi oczarować. Pięknie masz w ogrodzie! I dużo przestrzeni wokół domu🤩 U mnie też marcinki, chryzantemy, ostatnie róże, nagietki ciągle kwitną. Czekam na ciemierniki, bo jakieś pąki już widzę między liśćmi. Pozdrawiam serdecznie 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ! Kocham jesień i ten zapach mokrych liści... Ciemierniki ? Moje kwitną znacznie później - około marca. Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  2. What a nice shots:) thanks for your sharing...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne to jesienne zamyślenie Uluś

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogrodu nie mam, więc wierzę na słowo i oglądam zdjęcia, jesień podziwiam w parku i na niebie, uwielbiam klucze gęsi i kolorowe chmury:-)
    Wielu jesiennych zachwytów, Ulu:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Październik to właśnie miesiąc, w którym gęsi masowo odlatują na zachód Europy. To są tak niepowtarzalne widowiska, którym osobiście nie mogę się oprzeć. Zadzieram głowę i przyglądam się tym odlotom. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  5. Piękna, kolorowa jesień u Ciebie. Rośliny kwitną w najlepsze i oby jak najdłużej. Lubię jesień, ale taką barwną. Przerażają mnie jesienne szarugi i tego okresu niestety nie lubię. Cóż trzeba przetrwać i to, by później nadeszła kolejna pora roku. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tę deszczową jesień koniecznie trzeba znaleźć jakieś zajęcie. Ja w tym roku już wcześniej zaczynam myśleć o świętach, prezentach, planuję, układam pomysły w głowie. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  6. Uroczy spacerek Ulu - przepięknie masz w ogrodzie cudne kwitnące i wspaniała rabatka pod domem - oj i mi by się przydał taki zbiornik na deszczówkę :) o dozorca posesji wyrośl :)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko :)) Ostatnie lato i nie tylko ostatnie - było bardzo gorące. Każdy pomysł na wodę deszczową jest dobry. Takie zbiorniki mamy dwa i dwa kolejne z metalowych beczek, lecz nie przestajemy na tym. Myślimy już o kolejnych rozwiązaniach. Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  7. Prześliczny masz ogrod i to niesamowite jak o każdej porze roku kwitną inne kwiaty. Można je podziwiać i zachwycać póki są, a potem wspominać je na zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się ! Ja nawet mam album - przeznaczony specjalnie na zdjęcia ogrodowe. Dziękuję, że jesteś ! Trzymaj się :))

      Usuń
  8. Ale piękna jesień u Ciebie, hehe, myślę, że młodego mężczyznę zainteresuje Demian :-) Uściski :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie przepadam za jesienią bo po niej jest zima i wszystko się kończy... Ale jesień tego roku jest cudowna , taka jak ją opisujesz. My z mężem jeszcze pijemy kawę na dworze w promieniach słońca.
    Pięknie jest jeszcze w Twoim ogrodzie, kwitną jeszcze kwiaty i jest kolorowo. Twój piesek jest także kolorowy:) Piękne umaszczenie.
    Pozdrawiam ciepo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :) Mnie też jeszcze zdarza się posiedzieć na tarasie w promieniach jesiennego słońca, z książką w dłoni. Powiem Ci, że ten dodatkowy "pokój" bardzo się przydaje. Potem dopiero na przełomie lutego i marca wracam na taras. Ściskam i pozdrawiam :))

      Usuń
  10. Zachwycam się twoim jesiennym ogrodem. Moją uwagę przykuły nie tylko przecudne chryzantemy ale i wrzosowisko z trawami.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ! Nasze wrzosowisko z trawami powstało przy domu i każdej jesieni się rozrasta i cieszy oczy. Ściskam i moc pozdrowień posyłam :))

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))