sobota, 18 grudnia 2021

Mój dzień w książkach

 Hej, hej kochani ! Czasem wydaje mi się, że jestem nudziarą... Nagle wynajduję coś, co mnie zaciekawia, bawi i porywa, i nie ma odwrotu, i już się śmieję...i wcale nie jest nudno. Tę wesołą zabawę książkową napotkałam u Anki z bloga Dziergadła, biżutki i reszta.

Nieco więcej można przeczytać o tym na blogu Dowolnik.

Podobno ta zabawa jest bardzo stara... Lubię takie polecajki  w formie zabawy. Polega to na tym, aby wolne miejsca w poniższym tekście uzupełnić tytułami książek przeczytanych w tym roku ( 2021 ).


Mój dzień w książkach

Zaczęłam dzień (z) _____.
W drodze do pracy zobaczyłam _____
i przeszłam obok _____,
żeby uniknąć _____ ,
ale oczywiście zatrzymałam się przy _____.
W biurze szef powiedział: _____.
i zlecił mi zbadanie _____.
W czasie obiadu z _____
zauważyłam _____
pod _____ .
Potem wróciłam do swojego biurka _____.
Następnie, w drodze do domu, kupiłam _____
ponieważ mam _____.
Przygotowując się do snu, wzięłam _____
i uczyłam się _____,
zanim powiedziałam dobranoc _____ 


Szybko możecie zorientować się, że nie czytam zbyt wielu książek, bo w tej zabawie kilku mi zabrakło. Stwierdziłam jednak, że najważniejsze jest, by się dobrze bawić, więc moja wersja wygląda tak:

Mój dzień w książkach

Zaczęłam dzień z Dziewczyną taką jak ja. W drodze do pracy zobaczyłam Człowieka w poszukiwaniu sensu i przeszłam obok Słonych ścieżek, żeby uniknąć Złodziejki książek, ale oczywiście zatrzymałam się przy Wszystkich kwiatach Alice Hart.
W biurze szef powiedział:  Trzeba długo iść, żeby dojść do siebie i zlecił mi badanie Sztuki prostoty.
W czasie obiadu z Blondynką na Jawie zauważyłam (Bez)ludną wyspę.
Potem wróciłam do swojego biurka.
Następnie w drodze do domu kupiłam Moją przygodę z rowerem i nie tylko, ponieważ mam Siłę marzeń.
Przygotowując się do snu wzięłam Szczęście do wzięcia i uczyłam się Mówić własnym głosem, zanim powiedziałam dobranoc, Pora uszyć lalkę.

Czy ktoś ma ochotę się przyłączyć ?
Zapraszam !


49 komentarzy:

  1. Takie zabawy bardzo lubię, nawet gdy nie nie czyta się wiele, można wstawić pasujący tytuł, świetne!

    Zaczęłam dzień ze Światłem, którego nie widać.
    W drodze do pracy zobaczyłam Błękitny zamek
    i przeszłam obok Wędrowca,
    żeby uniknąć Wariatki z Komańczy ,
    ale oczywiście zatrzymałam się przy Drodze do Zielonego Wzgórza.
    W biurze szef powiedział: Mazel Tow
    i zlecił mi zbadanie Dżumy
    W czasie obiadu z Niewidzialnym
    zauważyłam Kobietę w oknie
    pod Iskrą światła .
    Potem wróciłam do swojego biurka Za zamkniętymi drzwiami.
    Następnie, w drodze do domu, kupiłam Apartament w Paryżu
    ponieważ mam Receptę na miłość.
    Przygotowując się do snu, wzięłam Księgę Małgorzaty
    i uczyłam się małych wielkich rzeczy,
    zanim powiedziałam dobranoc Córce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś niesamowita !!! Bawię się i śmieję czytając każdy taki tekst ze wstawionymi tytułami książek :)))

      Usuń
  2. Mój dzień w książkach
    Zaczęłam dzień (z) _kaptanem Corelli ____.
    W drodze do pracy zobaczyłam ___Królestwo __
    i przeszłam obok _lasu___,
    żeby uniknąć _Widma ____ ,
    ale oczywiście zatrzymałam się przy ___Hotelu Transylwania __.
    W biurze szef powiedział: _Zakochaj się Julio ____.
    i zlecił mi zbadanie _Historii Lisey ____.
    W czasie obiadu z Misery _____
    zauważyłam ___dzinna __
    pod ___Czarnym hotelem _ .
    Potem wróciłam do swojego biurka U Umarłych w Dallas ______.
    Następnie, w drodze do domu, kupiłam _Klejnot Medyny ____
    ponieważ mam Kaktus w sercu _____.
    Przygotowując się do snu, wzięłam __Blond gejsze ___
    i uczyłam się _Jak zostać Księżną ____,
    zanim powiedziałam dobranoc ___Dziewczynie z pociągu __ 

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej ! Jak fajnie to wyszło ! Dziękuję Basiu:))

      Usuń
  3. Ha, ha , pomysłowa jesteś Ula :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... no powiedz Aga - czy to nie jest zabawne ?! Ha ha ha !!!

      Usuń
  4. Fajna książkowa zabawa:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale się ubawiłam , poproszę więcej takich zabaw :)


    Zaczęłam dzień - Zawsze szykowna
    W drodze do pracy zobaczyłam - Zaułek szczęścia
    i przeszłam obok - Gosposi prawie od wszystkiego
    żeby uniknąć - Medytacji wglądu
    ale oczywiście zatrzymałam się przy - Radykalnej ścieżce cudów
    W biurze szef powiedział:- Zakochaj się w życiu
    i zlecił mi zbadanie - Sekretu hipnozy
    W czasie obiadu z- Klubem Mało Używanych Dziewic
    zauważyłam - Paryżankę
    pod - Szkołą wdzięku
    Potem wróciłam do swojego biurka - W cudzych butach
    Następnie, w drodze do domu, kupiłam - Rozmaryn i róże
    ponieważ mam - Dzień Kobiet
    Przygotowując się do snu, wzięłam - Lekcje Madame Chic
    i uczyłam się - Szczęścia na każdy dzień
    zanim powiedziałam dobranoc -  Poduszka w różowe słonie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej ! Od razu widać kto jaka literaturę czyta ! Ten tekst jest przezabawny :)))

      Usuń
  6. Witaj Ulo.
    Fajna zabawa.
    Z przyjemnością przeczytałam wasze teksty. U Ciebie najbardziej spodobało mi się :
    "Przygotowując się do snu wzięłam Szczęście do wzięcia i uczyłam się Mówić własnym głosem, zanim powiedziałam dobranoc,.."
    Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ! Ja się śmieję cały czas, bo mnie to bawi takie podstawianie słów. Pozdrawiam :))

      Usuń
  7. Mój dzień w książkach i audiobookach

    Zaczęłam dzień (z) "Kanem i Ablem"
    W drodze do pracy zobaczyłam "Mózg Kennedy'ego"
    i przeszłam obok "Szwedzkich kaloszy",
    żeby uniknąć "Kolacji z zabójcą" ,
    ale oczywiście zatrzymałam się przy "Czarnej liście".
    W biurze szef powiedział: "Czy powiemy pani prezydent?".
    i zlecił mi zbadanie "Chemii śmierci".
    W czasie obiadu z "Martwcem"
    zauważyłam "Jasne oblicze śmierci"
    pod "Grząskimi piaskami" .
    Potem wróciłam do swojego biurka "Zapisanego w kościach".
    Następnie, w drodze do domu, kupiłam "Zapach śmierci"
    ponieważ mam "Wezwanie".
    Przygotowując się do snu, wzięłam "Co do grosza"
    i uczyłam się "Szeptów zmarłych",
    zanim powiedziałam dobranoc "Na polanie wisielców".

    Dobra zabawa:)


    Ps. "Kane i Abel" to nie błąd, żeby nie było:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej ! Ale kryminałem zapachniało... Ha ha ha ! Wyszło to super i trochę strasznie. Pozdrawiam :)))

      Usuń
  8. Super.Tylr książek przeczytałam że jest jest pojęcia jakie tytuły wpisać

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczna zabawa. Gdy znajdę troszkę czasu tez się zabawię.
    Miłego nowego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna zabawa :)) I też w tym roku czytałam złodziejkę książek. Fajnie, że pojawiło się wiele nowych tytułów i w poście i w komentarzach, na pewno skorzystam i zamówię w bibliotece - czy którąś z nich polecasz szczególnie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jaką literaturę lubisz ? Mnie bardzo podobała się "Złodziejka książek". Poza tym bardzo lubię serię książek Reginy Brett, jedna z nich to "Mów własnym głosem". Bardzo lekko mi się czytało " Blondynkę na Jawie" Beaty Pawlikowskiej". Cenna i pełna życiowych rad to "Sztuka prostoty" - Dominique Loreau. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. No to widzę, że gust mamy podobny. Ja czytam co mi w ręce wpadnie :)) Mam na półce Reginę Brett, te pełne nadziei i tę ostatnią, bardzo niełatwą w odbiorze "Trudna miłość - mama i ja". Wracam do nich czasem. "Złodziejkę" połknęłam wręcz w jeden wieczór, na pewno więc sięgnę po "sztukę prostoty" skoro polecasz :) Tylko do Pawlikowskiej jakoś nie mogę się przekonać, ale kto wie?

      Usuń
    3. Bardzo mi miło :) Ja też nie mogłam się przekonać do Pawlikowskiej. Czasem mnie Ona nawet irytuje, lecz "Blondynka na Jawie" - wciągnęła mnie i sporo w niej życiowych, całkiem praktycznych rad i mądrości. Książka naprawdę spodobała mi się.
      "Złodziejka..." - super książka, niesamowita. Też pochłonęła mnie. Takie książki lubię bardzo.
      Zapomniałam w moim tekście ująć książkę "Nawyki Zen". To niesamowita książeczka, która pomaga uporządkować życie. W tym roku często do niej wracałam i nosiłam ją przez dłuższy czas w torbie, by mieć ją pod ręką. Polecam !

      Usuń
  11. Bardzo fajna książkowa zabawa! W wolnej chwili na pewno się w nią zabawię i może zaangażuje też moją córkę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie wyszło :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za polecenie tej zabawy :))) Uśmiałam się czytając teksty z książkami na innych blogach. Pozdrawiam !

      Usuń
    2. Ja też miałam sporo radochy czytając teksty u innych. Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Też uwielbiam takie zabawy! Uśmiałam się, fajnie wyszło, w komentarzach też super! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ! Też lubię takie zabawy ! Nie ma to jak porządna dawka rozweselającego humoru :))) Pozdrawiam Cię cieplutko :)))

      Usuń
  14. Haha, świetnie to wyszło! A z tą zabawą spotykam się pierwszy raz. Super pomysł!
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że fajna i przewesoła ?! Pozdrawiam Agnieszko :))

      Usuń
  15. Droga Ulu!
    Już dzisiaj wysyłam do Ciebie najlepsze i najpiękniejsze życzenia świąteczne... niech każda chwila radością Cię otula, i niech cudowną magią kołysze Twoje serce... a gwiazda betlejemska, która o zmierzchu zabłyśnie, niech każdego dnia przynosi Ci szczęście. Tobie i Twoim Bliskim wszystkiego najlepszego!
    Łucja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo dziękuję za tak piękne, serdeczne życzenia. Pozdrawiam cieplutko i życzę również wielu szczęśliwych i magicznych chwil. Wesołych Świąt Bożego Narodzenia !

      Usuń
  16. Bardzo mnie ucieszyła Twoja wizyta na moich zielonych stronkach Ulu. Tak dawno Cię nie było.
    Z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzę Ci aby Miłość płynąca z Betlejemskiego Żłóbka rozświetlała Twoje codzienne ścieżki.
    Niech Boże Dzieciątko błogosławi Tobie nie tylko tej Nocy, ale na każdy nadchodzący dzień

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście dawno nie byłam u Ciebie. Nie wiem dlaczego. Dziękuję Ci za to, że jesteś. Życzę Tobie, by te święta przyniosły Ci radość i czas na przemyślenia, czas dla rodziny, miłość, dobroć i zrozumienie. Radosnych Świąt Bożego Narodzenia !

      Usuń
  17. Świetna zabawa! W zeszłym roku ją znalazłam. Dzięki za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam do zabawy ! Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  18. Świetna historyjka powstała dzięki zabawie.Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Śmieszne powstają teksty. Ja się uśmiałam z mojego i innych.

      Usuń
  19. Zabawa swietna ale ja tym raz nie wezmę udziału:) I zdecydowanie muszę zastanowić się nad tym żeby więcej czytać :) półki uginają się od książek, a czasu na ich czytanie brak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam brak czasu, ale zawsze coś tam podczytuję :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))