niedziela, 9 października 2022

Ogród w promieniach słońca

"A mnie jest szkoda lata i letnich złotych wspomnień..." 

Nim się spostrzegłam - lato minęło. Żal mi tego, że nie spędziłam więcej czasu w ogrodzie. Wszystko to stało się za sprawą nauki i moich przygotowań do ważnego egzaminu. W tym roku niewiele czasu poświęciłam na zajmowanie się ogrodem, a  cała pielęgnacja polegała głównie na podlewaniu roślin. Dziś zapraszam Was na spacer do mojego letniego ogrodu.

Mimo uporczywych upałów wiele roślin zachwyciło nas swoim kwitnieniem. Mała, młodziutka jabłoń wydała całe mnóstwo smacznych i bardzo soczystych  owoców. Zmuszeni byliśmy wykonać podpory dla jej wiotkich gałązek, by mogła utrzymać dojrzewające jabłka.

CZERWIEC

Zakwitły przepiękne, delikatne rutewki, które posadziliśmy w zeszłym roku.


Rutewka orlikolistna  / Thalictrum aquilegiifolium /



Irysy


Lawenda / Lavandula /


Jednoroczny biały ubiorek co roku sam się wysiewa w tym samym miejscu i pięknie kwitnie, a my jemu nie przeszkadzamy.

Ubiorek hiacyntowy / Iberis Amara Hyacinthiflora /


Róża historyczna Louise Odier




LIPIEC


Zakwitły pierwsze jeżówki oraz lawenda i złocienie.

Jeżówka purpurowa / Echinacea purpurea /



Złocień właściwy / Jastrun / Margerytka / Leucanthemum vulgare /


Jeden krzew lawendy totalnie zdominował niewielki skalniak i co roku dumnie pozuje do zdjęć.




Lilie ogrodowe


Jabłka dopiero dojrzewają.



Lipiec to również czas pierwszych zbiorów pomidorów i papryki.






SIERPIEŃ
Trochę podróżowałam, ale ogród wciąż żył swoim życiem.

Kalia ogrodowa / Zantedeschia /


Słonecznik ozdobny

Rozchodnik

 Wciąż jeszcze kwitną jeżówki.




WRZESIEŃ...




" Otwarcie drzwi i wyjście do ogrodu jest najbardziej ekscytującym wydarzeniem każdego dnia."
/ Marion Cran /


42 komentarze:

  1. Jak cudnie , wszystko na Chwałę Panu :) piękny ogród :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Aga :) Ogród zachwyca o każdej porze roku. Wyjście do ogrodu to otwarcie się na dary natury. Pozdrawiam ciepło :)))

      Usuń
  2. Witaj Ula :) pięknie w tym Twoim ogrodzie. Miko sie oatrzy na takie cuda...Tego czasu zawsze będzie nam brakowało. Mi też żal że lato już za nami, dni krótsze i chłodniejsze już mamy. Silne wiatry przez które nie chce się z domu wychodzić i deszcze których nie było przez parę miesięcy a teraz są kazdego dnia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta zmienność pór roku i u mnie powoduje niechęć do wyjścia z domu. Zwłaszcza, gdy na dworze wiatr i plucha. Trzeba mieć naprawdę silną motywację do wędrówek lub sportu, by te mankamenty nie przeszkadzały. Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  3. Jaki piękny krzew lawendy. Ale masz śliczny ogród.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Lawenda rośnie w kilku miejscach w naszym ogrodzie. Jednak ta na skalniaku przerosła nasze oczekiwania. Jest naprawdę wielka !

      Usuń
  4. Jak miło popatrzeć na te cuda natury, same pieknosci.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. W ogrodzie każda pora roku jest piękna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą ! Pory roku w ogrodzie, rozwój roślin i przemijanie - to magia, która dzieje się bez przerwy.

      Usuń
  6. Piękne kwiaty.
    W tym roku na moim balkonie było mało kwiatów, a ja nawet tą małą ilością nie mogłam się cieszyć, bo tuż za oknem przez kilka letnich tygodni trwały prace budowlane ( naprawkowe) ale chociaż teraz nie leci mi woda do garażu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze coś jest kosztem czegoś. Prace budowlane były pewnie dokuczliwe pod wieloma względami, ale w przyszłym roku już będzie pięknie ! Pozdrawiam Basiu :))

      Usuń
  7. Ulu, z ogromną przyjemnością odbyłam spacer po Twoim pięknym, kolorowym i słonecznym, letnim ogrodzie. Na takie widoki musimy poczekać kolejny rok, ale ja mam ogromną nadzieję na złotą, słoneczną i piękną jesień :))
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agness ! Wiesz...ja też kocham jesień i ona właśnie się zaczyna. Jest coraz piękniej i bardziej kolorowo. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  8. Każda pora roku jest magiczna, a ogród ma dla was tyle niespodzianek i kolorów.
    Zazdroszczę właścicielom ogrodów i póki co podziwiam cudze ogrody i parki:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha !!! Tak... ja też lubię podziwiać ogrody ! Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  9. Pięknie masz w ogrodzie przez cały sezon. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie, kolorowo, kwitnąco. Cudny masz ogród Ula.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki serdeczne ! Ten ogród to wynik walki z wieloma przeciwnościami. Buziaki posyłam :)))

      Usuń
  11. Piękny masz ogród, cudowne rośliny.
    Ja żałuję, że nie spędziłam więcej czasu nad morzem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Joasiu ! Ty tęsknisz za morzem, a ja za górami i planuję kolejne wyjazdy. Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  12. Mnie też i to nawet bardzo. Kocham lato i mogłabym żyć w cieplejszym klimacie. Teraz nic tylko łapię przeziębienia. Piękny masz ogród:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to nie wiem czy chciałabym mieszkać w cieplejszym klimacie. Upały mnie męczą, ale nie mówię "nie". Trzymaj się ciepło ! Zdrówka Ci życzę ! Pozdrawiam :))

      Usuń
  13. Wyrazy największego uznania za tak piękny ogród .... Ula - Najserdeczniej Cię pozdrawiam i podziwiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Stokrotko ! Moc pozdrowień posyłam do Ciebie :)))

      Usuń
  14. Wspaniały ogród, pięknie wygląda o każde porze roku! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękna fotorelacja ze wspomnieniami letnich dni:) Pozdrawiam Ulu:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Może i mało poświęcałaś mu czasu, ale tego ogrodu na pewno nie można nazwać zaniedbanym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję kochana ! Ogród mój nie jest idealny i nigdy taki nie będzie. Dopuszczam chwasty - niech też rosną, byle nie za dużo - ha ha ! Nauka do egzaminu wykluczyła mnie z wielu zajęć, które lubię. Pozdrowienia posyłam ! Buziaki :)))

      Usuń
  17. Droga Uleńko!
    Patrząc na Twoje przepiękne letnie kwiaty już tęsknię za nimi. Takiego ogrodu można pozazdrościć. Przypuszczam, że wkładacie w niego całe serce.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stworzenie ogrodu w miejscu, w którym wcześniej nie było nic było dla nas nie lada wyzwaniem. Dziękuję za wizytę :)) Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  18. Przepiękne kolory, wspaniały ogród! :) Marzę o tym, żeby mieć kiedyś swój ogródek, ale póki co musi mi wystarczyć tylko mikroskopijny balkonik, na którym eksperymentuję jak się da... Ostatnio dwie roślinki tak mi zdominowały doniczki, że wydusiły wszystko inne... Za rok będzie lepiej :) Może, tak kolorowo jak u Ciebie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! Na pewno na przyszły rok będzie inaczej na Twoim balkonie. Ogród to przecież ciągłe eksperymentowanie. Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  19. Przepięknie w każdym miesiącu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ubiorek ?! niezwykłe kwiaty. Pierwszy raz widzę. Bardzo pięknie w Twoim ogrodzie. Tym bardziej podziwiam , bo mam już i ja mały ogródeczek :-) Uściski serdeczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marzenko ! Małe ogródeczki też mają swój urok ! Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  21. "A mnie jest szkoda lata i letnich złotych wspomnień..." Mój tato śpiewał mi ta piosenke... miłe wspomnienia mam. :) Jakże przecudownie masz w swym ogrodzie, i zdjęcia fantastyczne!! :) Pozdrawiam Cie deszczowo i wietrznie Ulu :) U mnie ubiorki rosną cały rok, kwitna chyba ze trzy razy w roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze jest mieć miłe wspomnienia... Podziwiam Twoje sukcesy w zakresie hodowli ubiorków !!! Kwitną cały rok ?! Cudnie !!! Chyba polubiły Twój ogród i to bardzo ! Pozdrawiam cieplutko :)))

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))