poniedziałek, 15 maja 2017

Rodzinna wyprawa - Malbork

Maj to dla mnie miesiąc, w którym zawsze dużo się dzieje.
W tym roku przybrał on charakter intensywnej, ale i przyjemnej pracy nad laurkami z okazji pierwszej komunii świętej
oraz ślubnymi.
Ponadto maj to miesiąc urodzin moich i mojego taty. Stąd powód podróży do Malborka - osiemdziesiąte urodziny !

Malbork  to miasto, które - wydaje mi się - że dobrze znam.
Dlaczego ? - Bo w dzieciństwie wiele razy tu przyjeżdżałam. Chodziłam z kuzynkami uliczkami tego miasta i poznawałam je inaczej, chyba bardziej jak tubylec. Wiem , gdzie mieszka ciocia, kuzyni i tata. Wiem, gdzie najlepiej zrobić zakupy. Wiem, gdzie jest apteka i przychodnia. Mam swoje ulubione miejsca. Poznałam też okolice tego miasta. Nie czuję się obco w Malborku.
Tym razem jednak na nocleg wybraliśmy hotelik "Vis A Vis Zamku", ponieważ przyjechaliśmy grupą pięcioosobową.
Miejsce to mogę śmiało polecić, gdyż jest w przystępnej cenie oraz w bardzo dobrej lokalizacji.
Nie trzeba używać samochodu, by zwiedzić miasto.
Od hotelu mieliśmy 100 metrów do mostu drewnianego dla pieszych i po pięciu minutach byliśmy już na zamku.

Widok na zamek z naszego apartamentu.

Nigdy nie byłam tu w maju...

a to przecież najpiękniejszy miesiąc, w którym zieleń jest wyjątkowo soczysta i pięknie kontrastuje z prastarą,
gotycką architekturą.

Na koniec - najważniejsze !!!
Tu mieszkają naprawdę mili ludzie :)

I pamiętajcie : jeden dzień to za mało !!!

1. Jak fajnie, że przypomniałaś Malbork, znam głównie Zamek, bo ulubiony mojego męża i zawsze zwiedzamy w drodze nad morze. Dobrze, że polecasz hotelik, bo można wybrać się na weekend, by lepiej poznać miasto:-)

1. Miasto jest nieduże i można je zwiedzać spacerkiem. Można też na rowerze, bo jest wiele ścieżek rowerowych. Jak będziesz w okolicy to polecam też urocze miejsce, gdzie Wisła rozdziela się na dwie odnogi w miejscowości Biała Góra. Znajduje się tam zespół zabytkowych śluz, otwieranych ręcznie, przez które przepływają barki i statki.

2. O, nie wiedziałam , dzięki serdeczne:-)

2. Ula sto lat z okazji Urodzin :)
    W Malborku byłam raz z dziećmi i zwiedzaliśmy oczywiście zamek , byłam zachwycona tym obiektem !

3. W Malborku nie byłam, aczkolwiek nie jest to daleko od mojego rodzinnego Kochanego Mrągowa. Malbork jest piękny, zawsze był , przynajmniej ze zdjęć i słuchu. Wszystkiego Najlepszego dla Twojego Taty Kochana. Buziaczki Kochana Moja :*

4. Malbork jest bardzo fajny i bardzo mi się podoba, a że mam blisko to od czasu do czasu wpadamy ;-)

1. Ale masz fajnie ! Wiem, że Ty na rowerze to wszędzie pojedziesz. Uściski serdeczne :))

5. Jeszcze nie byliśmy :)
    Piękne kadry :)

6. Nie byłam tam nigdy, chociaż wiele o tym mieście słyszałam i czytałam. Kiedyś może... zresztą - kiedyś na pewno!
    pozdrawiam serdecznie:)

1. Dziękuję za wizytę u mnie. Oczywiście zapraszam do odwiedzenia tego niewielkiego, ale interesującego miasta. Pozdrawiam serdecznie :))

7. Chętnie wybrałabym się tam ponownie!

1. Cieszę się, że o czymś przypomniałam i zachęciłam :)

8. Malbork kojarzy mi się z Krzyżakami H. Sienkiewicza:) Byłam kilka razy, zamek robi niesamowte wrażenie i ładne miasto.
    Piękna wycieczka!
    Pozdrawiam serdecznie.

1. Dzięki Anno :) Rzeczywiście Malbork to przede wszystkim Krzyżacy i zamek, ale są też w okolicy inne piękne atrakcje. Pozdrawiam serdecznie :)

9. Zamek w Malborku jest wspaniały - byłam dwa razy, ale dawno temu już. Majowa zieleń zawsze robi piękne wrażenie takiej świeżości. Pozdrawiam:)

10. I pomyśleć, że ten zabytek został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO a zbudowali go Krzyżacy. Pozdrawiam serdecznie :-)

11. Nigdy tam nie byłam i czytam Twoją recenzję z ciekawością Ulu :)

12. Lubię Malbork :-)) Choć byłam w nim lata temu...

13. Ulu, majowa dziewczyno, przede wszystkim wszystkiego, co najlepsze:*****
    I wiesz co, wczoraj mój mąż oglądał jakiś reportaż o Malborku i zapytał, kiedy w końcu wybierzemy się do tego pięknego miasta:))) A tu proszę, taki zachęcający post:))) Super:)

1. Och ! Dziękuję :) Bardzo mi miło, no i widzisz, że gdzieś tam blisko jesteśmy myślami ? Ja już to wcześniej odkryłam. Uściski :))

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))