środa, 3 stycznia 2018

10 powodów do założenia bloga

Witajcie w Nowym Roku 2018 !!!
To dzięki Wam - moi czytelnicy - tu jestem :)
Dziękuję za wszystkie rozmowy, kartki, e-maile i listy.
Dziękuję za czytanie i włączanie się do dyskusji w komentarzach oraz przedstawianie swojego zdania.
Naprawdę coraz bardziej czuję, że stworzenie tego bloga było jedną z  moich najlepszych decyzji :)
Jeśli czytacie, a potem rozważacie i niektóre treści zapadają Wam
głęboko w pamięć, a następnie ponownie tu wracacie,
to jest to dla mnie naprawdę wielką nagrodą :)
Ja również dostaję od Was dużo serca i wsparcia,
za które bardzo, bardzo dziękuję.
Niejednokrotnie jesteście dla mnie motorem, który nakręca mnie
do działania i dzięki Wam coraz bardziej nabieram pewności,
że to co robię ma sens :))

Niech te najbliższe 365 dni będą dla Was dobrymi dniami. 
Cieszcie się nimi i rozwijajcie swoje pasje !
Dziękuję za to, że jesteście !!!

Temat dzisiejszego wpisu może okazać się dla Was mało  interesujący, ponieważ większość moich czytelników to właśnie autorzy blogów.
Nie mniej jednak miło mi będzie jeśli Ci, którzy już mają doświadczenie
blogowe również to przeczytają.
A może przy okazji przeczyta to ktoś, kto właśnie się zastanawia
nad tym, czy stworzyć bloga ?
Postanowiłam więc rozwiać wszelkie wątpliwości!




Jeśli jeszcze nie wiesz dlaczego miałbyś założyć bloga,
to jest przynajmniej 10 powodów, dla których naprawdę
możesz i powinieneś to zrobić:

1. gdy jesteś smutny - załóż bloga !

2. gdy masz pasję i chciałbyś się nią podzielić, ale ciągle się wahasz - załóż bloga !

3. gdy nie masz przyjaciół - załóż bloga !

4. gdy masz wiele do powiedzenia - załóż bloga !

5. gdy chcesz coś zmienić w swoim życiu - załóż bloga !

6. gdy masz wiele ciekawych pomysłów i chciałbyś się nimi podzielić,
ale nie wiesz jak - załóż bloga !

7. gdy chcesz poznać ludzi o podobnych zainteresowaniach - załóż bloga !

8. gdy nie wiesz co masz robić - po prostu załóż bloga !

9. jeśli uważasz, że masz za mało miejsca w życiu i chcesz mieć swoje miejsce w sieci - koniecznie załóż bloga !

10. jeśli chcesz się rozwijać - załóż bloga !

Just do it !!!


Czy przekonałam Ciebie, że powinieneś  to właśnie zrobić ?



54 komentarze:

  1. Wspaniałe podsumowanie. Nie ujęłabym tego lepiej :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry wpis. Ja dopiero początkuje w blogowym świecie i ostatnio zaczęłam się zastanawiać czy to była dobra decyzja. Jednak na kilka z twoich 10 powodów aby założyć bloga odpowiedzialam tak, więc może to był dobry wybór. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, czyli jedna osoba przekonana ?! Dobrze, że jesteś i nie rezygnuj, choć może kiedyś zabraknie chęci, czasu czy sił - to minie i znów będziesz z nami. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Ula możliwe ,że okażę się nieusłuchana ,ale mimo tych wielu korzyści jakoś nie czuję potrzeby zakładania bloga. Może jestem "dziwna" ale szczerze przyznaję ,że obserwując blogi sama nie wiem czym mogłabym się z Wami dzielić.A ponieważ ciągle miałabym "niedosyt" w stosunku do tego co piszę i pokazuję.Moja chyba największa pasja -to miłość do książek,ale czy Ulu nie sądzisz ,że blogów na temat książek jest mnóstwo....Na ten rok właśnie postanowiłam sobie ,że mniej czasu będę spędzać przy komputerze a więcej wśród przyrody,wśród przygód-czytając. Przecież wtedy mogę być gdzie chcę,w jakim okresie historycznym a nawet towarzyszyć fajnym i tym mniej fajnym też osobom.W jakiejś części to są moje przemyślenia i refleksje.....Pozdrawiam Cię Ulu...może na wejściu w 2019 rok moja decyzja będzie inna....kto wie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ! Jaka szkoda, że Cię nie przekonałam... a miałam taką nadzieję! Rozumiem, że może po prostu nie czujesz takiej potrzeby, ale i tak tu z nami jesteś i udzielasz się - to prawie jakbyś była blogerką !
      Jeśli zaś chodzi o blogi książkowe - to wiesz - zawsze można coś wymyślić, pisać inaczej, robić rankingi książek, zestawienia i inne cuda, itp.
      Tymczasem życzę Tobie miłych chwil spędzonych z książką i dobrego Roku !!! Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
    2. Właśnie Ulu ja też myślę, że Grażynka ma o czym na blogu pisać :) Pozdrawiam w Nowym Roku i cieszę się, że cztery lata temu (cztery i pół już ) założyłam bloga, jakież ciekawsze stało się moje życie i bogatsze. Nie pamiętam juz jak było wcześniej :)

      Usuń
    3. Brawo Gabrysiu !!! Jak pięknie to napisałaś - życie stało się ciekawsze i bogatsze !!! Ja też cieszę się z poznania tak wielu ludzi i dobrze mi tu w tej blogowej społeczności :)

      Usuń
  4. Wspaniałe powody! Ja zakładając bloga myślałam chyba najbardziej o punkcie 1 i 8, a teraz blog zajmuje dużo mojego czasu i jestem szczęśliwa, że go mam bo planuję dalej się rozwijać w tym kierunku, a jak jakiś grosz wpadnie z reklam to cieszę się jak dzieciak!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo ! Cieszę się, że trafnie mi się te punkty ułożyły.
      Gdy ja zakładałam bloga zadecydował punkt nr 2, czyli pasja. Te wszystkie inne pojawiły się znacznie później, bo tak to działa. Dopiero teraz wiem, że blog może rozchmurzyć smutny nastrój i zmienić życie, a przede wszystkim człowiek się tu nie nudzi, ale nieustannie się rozwija. Pozdrawiam bardzo serdecznie :)

      Usuń
  5. Pozdrawiam Noworocznie :) Bloga mam juz 1,5 roku- cieszę się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To gratuluję !!! A mnie się wciąż zdaje, że skądś Cię znam... ( i nie z bloga ). Ściskam i pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Jak najbardziej się zgadzam;
    Ula... wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ulu, podpisuję się pod Twoimi punktami, we wszystkim masz rację. Punkt ostatni jest dla mnie najważniejszy, ale dodam kolejny. U mnie blog jest zapisem ostatnich trzech lat, dokumentacją moich poczynań, wszystkiego, czego się nauczyłam i co skrzętnie wykorzystuję. Ponieważ już nie pracuję zawodowo jest też formą intelektualnej przygody, wymagającej zastanowienia, ubrania w słowa swoich myśli i również ważne, dzięki niemu przypominam sobie zasady ortograficzne, bo gdzie jeszcze mogę je wykorzystać?
    Wszystkiego najlepszego Ci życzę w nowym roku, rozwijania pasji i zadowolenia z osiągnięć.:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym momencie, w którym jestem - jeśli chodzi o blogowanie - też punkt nr 10 jest dla mnie ważny. Dopiero po kilku latach pisania dostrzegłam, że blog to przede wszystkim rozwój osobisty i intelektualny. Dzięki niemu nauczyłam się wielu technik związanych z komputerem, ze wstawianiem i obróbką zdjęć, z pisaniem. Oprócz tego obcując z Wami codziennie dostaję ogrom wiedzy na różne tematy oraz przede wszystkim - cały czas rozwijam swoją pasję.
      Wszystkiego dobrego w Nowym Roku Ci życzę !!!

      Usuń
  8. Perfekcyjny post. Czytało się wyśmienicie. Powody, jakie przedstawiłaś, by założyć bloga są wspaniałe i tak prawdziwe. Blog tyle potrafi zmienić. Tylu wspaniałych ludzi poznać. Pcha do przodu, nie pozwala się poddać, ale to dzięki wspaniałym ludziom. Cieszę się, że posiadasz ten blog, że mogę się z niego uczyć, zwyczajnie się nim cieszyć. Cieszę się kochana, że choć w taki sposób Cię znam. Może nie osobiście, ale ważna więź dusz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, Agniesiu. Poznaje się tylu interesujących ludzi i od każdego można się czegoś nauczyć. Ba ! Można nawet zajrzeć do domów innych ludzi !!! Ha ha !!!
      Na pewno człowiek piszący bloga nie stoi w miejscu, a nieustannie się rozwija.
      Ja też bardzo się cieszę, że mogłam Ciebie poznać :) Zawsze z radością odwiedzam Twojego bloga i zawsze aż chciałabym Cię wyściskać :) Buziaki :))

      Usuń
  9. Tu sie zgadzam ,że dzięki blogowaniu poznaje się wiele ciekaqych ludzi :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ulu haha zabijacz czasu i pochłaniacz każdej minuty ;) Fajnie go mieć , fajnie poznawać pasje innych i dzielić się swoimi. Ale czasami zastanawiam się czy czas spędzony przed komputerem nie powinnam spożytkować inaczej haha o jednak ciągle w tym wirtualnym świecie jestem ;)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda ! Blog jest wciągający i tylu tu interesujących ludzi ?! Ja też tak mam, że spędzam tu dużo czasu, ale przecież wszystko zależy od nas samych - na ile sobie pozwolimy i jak zorganizujemy sobie czas. Pozdrawiam serdecznie, Beatko !!!

      Usuń
  11. Gdybym nie miała, na pewno byś mnie namówiła...

    OdpowiedzUsuń
  12. Just do it!
    Osoby, które się wahają czy założyć czy nie powinny właśnie wdrożyć w DZIAŁANIE swoje myślenie :)
    Ulu...i dla Ciebie pięknego ROKU. Pełnego dobrych momentów :) twórczych poczynań, nade wszystko obfitującego w czas, w którym będziesz mogła wdrożyć w życie swoje zamierzenia :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślenie - przede wszystkim !!! Bo przecież z niczego nie napełni się pustej głowy !!!
      Justynko, dziękuję za życzenia i za to, że jesteś :) Tobie życzę dużo czasu z własną rodziną, cierpliwości, łagodności i spełnienia marzeń !!! Buziaki posyłam :)

      Usuń
  13. Pewnie, że to co robisz ma sens,wszystko w życiu ma jakiś sens i mniejszy i większy,czasem ten mniejszy sens jest niejednokrotnie ważniejszy.I masz być z nami i nie mieć wątpliwości.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za te słowa ! I o to właśnie chodzi i tego mi było trzeba !!!

      Usuń
  14. Przyjaciele o podobnych gustach to zaleta założenia bloga. NawI to, że mam hobby, które pozwala mi zapomnieć o problemach. Że muszę wstać i napisać posta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda ! Czasem w realnym życiu trudno jest spotkać kogoś, kto podobnie myśli lub ma taką samą pasję, a tu na blogach takie osoby szybko się odnajdują.

      Usuń
  15. Blogi są świetne ja swojej decyzji o założeniu bloga nie żałuję i cieszy mnie że go posiadam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo !!! Blog to coś własnego i coś, czym dzielisz się z innymi.

      Usuń
  16. Podobnie jak Ty, uważam, że decyzja o założeniu bloga była jedna z najlepszych w życiu. Założyłam by podzielić się ze światem swoja pasją do haftu cieniowanego, a potem już fotografia i koty same weszły ja do siebie.
    Poznałam tyle cudownych ludzi że nie miałabym szans w realnym świecie. Blog bardzo mnie motywuje do działania, jakiegokolwiek, ale działania. Jest świetnym antydepresantem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wszystko prawda, co napisałaś ! Poznaje się tylu ludzi, którzy w dodatku potrafią zmotywować i pocieszyć, gdy masz trudny czas. W realu nigdy nie poznałoby się tylu osób i z taką wrażliwością.

      Usuń
  17. To prawda ,że potrzebny jest powód do postawienia pierwszych kroków w blogowym świecie .Początki nie są łatwe , często zagubieni niepewnie piszemy pierwszy post .Z chwilą , gdy pojawią się pierwsze odwiedziny ,pierwsze komentarze blog zaczyna żyć i staje się miejscem miłym i bardzo ważnym .Życzę Ci wspaniałych radosnych chwil w wirtualnym świecie i bardzo się cieszę ,że mogłam Cię poznać .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Grażynko - to wszystko dzieje się stopniowo. Moje początki to były bardzo nieśmiałe wpisy. Bardzo obawiałam się tego kto to przeczyta i jak skomentuje. Teraz, gdy już poznałam tak wielu interesujących, wrażliwych i podobnych do mnie ludzi, przestałam się bać.
      Życzę Tobie radosnych spotkań i trwałych przyjaźni. Mam nadzieję, że my jeszcze będziemy się poznawać, nie tylko dzięki księdze :)) Dziękuję serdecznie, bo zrobiłaś mi wspaniałą niespodziankę :))

      Usuń
  18. Patrząc na to jak piszesz z nami, jakie rozwijają się dialogi to rzeczywiście człowiek czuje się na blogu bardzo potrzebny, w doskonałym towarzystwie, szczęśliwy, że tyle zyskał przyjaciół. I Twoja zachęta jest bardzo prawdziwa i trafna. Fajnie, że tu jesteśmy :-)
    Przypomniało mi się, że kiedy powiedziałam o tym, ze prowadzę blog, ktoś odpowiedział z radością, że się dowartościowuję. Szybko zaraz przepraszał, nie chciał urazić. W pierwszej chwili w ogóle się zdziwiłam, potem oczywiście zaprzeczyłam, ale po chwili jednak roześmiałam się i przytaknęłam. Rzeczywiście tak. Ponieważ mój blog jest dosyć bezpośredni, pisząc dopiero sobie uświadomiłam, ile rzeczy ja robiłam, ile się nauczyłam, ile odwagi wykazałam nieraz itd. to mnie bardzo postawiło na nogi. Zawsze byłam wycofana i dopiero tu uwierzyłam w siebie. Przecież udało mi się tyle razy to dlaczego myśleć, że się nie uda. Może to się przyda wielu osobom, hehe. Szczęśliwego Nowego Roku, Buziaki, uściski, przytulasy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy ja zakładałam bloga, nie wiedziałam o tym, że dostanę tu tyle wsparcia i że będę w ten sposób dowartościowana. Kompletnie nie wiedziałam, że tak to działa, a chciałam tylko pokazać swoje prace.
      Kiedyś powiedziałam koleżance, że piszę bloga, a ona powiedziała, że jej życie nie jest na sprzedaż. Przecież nie o to chodzi. Blog to nie musi być pisanie o swoim życiu osobistym, ale teraz wiem, że to blog właśnie stał się częścią mojego życia. Buziaki :))

      Usuń
  19. Ulciu taka prawda - ja tak z 2 lata dumałam no ale
    jestem co prawda był ten leń ale warto mieć swojego
    bloga pomimo przeciwności losu - chodźby dla samego siebie ;)
    Buziaki na cały Nowy 2018 rok niech Ci się wiedzie no i
    dużo radości życia i zdrowia bo to najważniejsze :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, ze wróciłaś i jesteś !!! Wracaj, wracaj - kiedy chcesz ! Przecież nie musisz być regularnie, ale daj czasem znać na swoim blogu, że jesteś. Zdjątko jakieś wstaw - i już ! Ja nie raz zaglądałam do Ciebie, a tam - pusto i wiatr tylko huczał. Radości, zdrowia i uśmiechu !!! Buziaki :)))

      Usuń
  20. Pięknie przedstawiłaś zalety blogowania, podpisuję się pod wszystkimi punktami;) Fajnego blogowania w nowym roku;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja bardzo długo zastanawiałam się nad tym, czy powinnam założyć bloga i o czym w ogóle będę pisać? Mam sporo zainteresowań, więc musiałam wybrać jakąś tematykę i obecnie absolutnie nie żałuję tej decyzji.
    Uważam, że dzięki blogowaniu nie tylko inni mogą się od nas czegoś dowiedzieć, ale także my pisząc posty również się uczymy.

    Pozdrawiam Cię serdecznie, życzę dobrego Roku i fajnego blogowania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ! Ja już się cieszę, że będę mogła Cię poznać i myślę, że to nie jest przypadek. Ja też mam sporo zainteresowań i mój blog miał być przede wszystkim o kartkach, ale z biegiem czasu znalazło się w nim miejsce i dla innych moich poczynań.
      Blogi są kopalnią wiedzy na rozmaite tematy.
      Życzę Tobie wszystkiego dobrego w Nowym Roku !!! Mam nadzieję, że się jeszcze nie raz spotkamy w tym wirtualnym świecie :))

      Usuń
  22. Ula ze wszystkimi pozycjami się zgadzam:) To właśnie zaważyło na tym , że założyłam bloga. Nie przypuszczałam jednak, że poznam tak wiele osób, z którymi się wirtualnie zaprzyjaźnię. Jeszcze do tego okazało się, że lubię pisać (nie zdawałam sobie z tego sprawy) nie mówiąc już o robieniu zdjęć i działalności ręcznej, którą lubię się podzielić z szerszym gronem. Tak Lubie pisać bloga, a ten rok będzie szóstym rokiem mojego pisarstwa:)To o czymś świadczy! To takie wirtualne pamiętniki, do których sie zagląda wstecz i przypomina...przynajmniej ja tak mam:) Pozdrawiam Cie serdecznie w nowym roku i niech będzie dla nas wszystkich dobrym rokiem, w zdrowiu!
    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę Anno, że z Tobą było bardzo podobnie jak ze mną. Wielkim zaskoczeniem dla mnie było to, że poznałam tu tylu wspaniałych ludzi i nadal poznaję nowych. To cieszy ogromnie !!!
      Ja również nie zdawałam sobie sprawy, że pisanie będzie dla mnie tak ekscytujące i będzie sprawiało mi tyle przyjemności.
      U mnie w tym roku minie już 8 lat blogowania. Nawet nie wiem kiedy upłynął ten czas ? Tak mi tu dobrze z Wami :))
      Pozdrawiam serdecznie Anno :))

      Usuń
  23. Blog to idealne miejsce na wyrażenie siebie :) Mimo moich przerw w blogowaniu zawsze tutaj z całą sympatią wracam :)

    Wszystkiego dobrego w nowym roku, spełnienia marzeń oraz sukcesów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu ! Miło Cię poznać :)) Mam nadzieję, że to początek długiej i dobrej znajomości.
      Życzę Tobie wspaniałego i wyjątkowego Roku !!! Wiem, że taki będzie :)) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  24. Założenie bloga to był jeden z najlepszych pomysłów jaki mi się w życiu przytrafił.Założyłam go jakoś zupełnie przypadkowo i bez przekonania, a potem się okazało że właśnie pisanie bloga pomogło mi przetrwać kiedy najtrudniejsze momenty życia, które nadeszły chwile później a poza tym poznałam mnóstwo fajnych ludzi, z niektórymi zaprzyjaźniłam się nie tylko wirtualnie i to jest chyba największa wartość dodana tej przygody:-) Polecam każdemu:-)
    Serdeczności w Nowym Roku:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za szczere słowa :) Tak fajnie piszesz !
      Gdy ja zaczynałam pisać bloga w ogóle nie zdawałam sobie sprawy ile osobistych korzyści mi to przyniesie i ile dobrego dla mnie. Blog dodaje mi odwagi i pewności siebie. Cały czas poznaję tu naprawdę wartościowych ludzi, wielu bardzo podobnych do mnie.
      Pozdrawiam bardzo serdecznie :))

      Usuń
  25. Zrobiłam to z powodu pkt 2 i 4, a właściwie jeden z Synów stwierdził, że w końcu powinnam pokazać swoje prace i posłuchałam go.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze syn Tobie doradził, Basiu ! U mnie to był zdecydowanie punkt nr 2, choć nie wiedziałam, że aż tak bardzo przylgnę do tego blogowego świata i że będzie mi tutaj tak dobrze. Pozdrawiam :)

      Usuń
  26. Założyłam bloga już dawno temu, zmianiałam adresy i zmieniałam tematykę. Nie jest to bardzo popularny blog, ale mam grono wiernych fanów 😉 dla tych kilku osób prowadzę go, umieszczam wpisy i widzę jak sama ewoluuję i dorastam. Jak zmieniają się moje zainteresowania. To bardzo fajne móc zobaczyć, co kiedyś się robiło, a co robię teraz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ! Gratuluję Ci, że piszesz bloga i wytrwałaś w tym postanowieniu !
      U mnie też zmieniał się blog i zmieniało się moje życie. Bywało tak, że miałam bardzo mało czasu na blogowanie, ale nie przerwałam. Wtedy po prostu bywałam tu rzadziej i zaglądałam do Was tylko na chwilkę, by nie zerwać kontaktów. Jest tu fajna społeczność i dużo motywujących mnie ludzi. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  27. Swietne punkty. Pod wieloma moglabym sie podpisac :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajne zestawienie, i takie prawdziwe:))) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Moniś :) Dopiero teraz, w tym roku zdałam sobie sprawę z tego, że jest tyle korzyści, wynikających z pisania bloga. Pozdrawiam :))

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))