sobota, 26 stycznia 2019

Babcine kwadraty, czyli "Granny squares" i poduszki

Jak co roku przed świętami zaczęłam szyć poduszki.
 Pomysł przyszedł mi do głowy znacznie wcześniej, 
więc miałam czas, by się tym zająć.
W związku z tym, że w naszym domu jest mnóstwo kolorowych włóczek,
poupychanych w koszykach i szafkach,
postanowiłam, że zrobię poduszki z kolorowych kwadratów,
o których  marzyłam od dawna.
Wspominałam o nich już wcześniej - tu,
ale tak naprawdę dopiero teraz je ukończyłam.
Wzór znalazłam w gazecie... i tak wieczorami, powoli zaczęły powstawać... kwadrat po kwadracie.








Jakby tego było mało - na dzień przed Wigilią uszyłam na maszynie 
jeszcze dwie poduszki z zakupionego wcześniej materiału. 
Szkoda by było, żeby przeleżał w kufrze.
Na jednej wykonałam aplikację z koronek w kształcie nieco koślawego serca
ale za to udało mi się estetycznie wszyć zamek, 
z czego jestem bardzo zadowolona !









44 komentarze:

  1. Z Ciebie to prawdziwa artystyczna dusza. Musiałyśmy się poznać. :) Przecudowne poduszki, wszystkie. <3 Bardzo ładnie się prezentują, takie przytulne. :) Nawet nie wiesz, jak dużą rolę odgrywasz w Tworzeniu moich małych makramowych dzieł. :))) Życzę udanego weekendu. Ja mykam na spacer do lasu, a jutro do pracy, co mnie mega cieszy. hihih :D Przytulam. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Agnieś ! Ja też jutro - do pracy ! Wiedząc, że i Ty pracujesz będzie mi raźniej :) Ogromnie ciekawa jestem tych Twoich makramek. Buziaki :))

      Usuń
  2. Co tam koślawe, serce to serce:-)
    Świetny pomysł na zagospodarowanie resztek, koleżanka z kwadratów robi obrus z grubych nici, robótka nie zajmuje tyle miejsca i szybko przybywa.
    Z takich kwadratów można cuda tworzyć, ależ Ty jesteś pracowita!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się podoba te koślawe serce :)) Rzeczywiście jest wiele sposobów na zagospodarowanie resztek włóczki, a dziergając szydełkiem można stworzyć prawdziwe kolorowe cuda !
      U mnie ciągle jest nadmiar włóczki... Pozdrawiam :))

      Usuń
  3. Cudne poduszki, bardzo przytulnie u Ciebie Ulko, a krzywe serduszko bardzo urocze.:) Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. To masz teraz taki trochę walentynkowy nastrój Ulcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście ! nie pomyślałam o tym... więc poduszki mogą jeszcze trochę poleżeć - przynajmniej do Walentynek !

      Usuń
  5. Może i koślawe to serce, ale ma swój urok. I chyba ta poducha z sercem podoba mi się najbardziej :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O ,kurcze !! Ale ekstra poduszki ,szczególnie te szydełkowe kwadraty mnie urzekły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beciu :) Te kwadraty to najprostszy schemat z możliwych.

      Usuń
  7. Wiesz co, ja odwiedzam Twojego bloga i zawsze mamrotam pod nosem - jak Ci się tak chce i skąd bierzesz cierpliwość do wykonywania tak żmudnych prac? Chociażby te fajne poduszki z kwadratów - tyle pracy! Szczerze podziwiam i odrobinę zazdroszczę talentu:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Agnieszko za te słowa, bo widzisz - ja z kolei zawsze sobie myślę, że taki troszkę leniuszek jestem. A te poduszki z kwadratów to powstawały z nudów, by zająć ręce przed telewizorem:) Pozdrawiam :))

      Usuń
  8. Prześliczne podusie ♡♡♡ Gratuluję talentu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ach... babcine poduszki miałam tak długo, aż się rozeszły ze starości i nie pamiętam tylko jak się łączyło te kwadraty. Sama chciałam kiedyś zrobić takie, tylko z tym łączeniem cos mi nie wychodzi , masz jakąś podpowiedź Ulenko? Buziaki i gratuluje pięknych dzieł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam jakiejś specjalnej podpowiedzi co do łączenia kwadratów. Łączę je zszywając igłą i nitką "na okrętkę" - po prostu !

      Usuń
  10. Koślawe serce?Przepięknie wyszły Ci poduszeczki i to wszystkie .Podziwiam szydełkowe piękności i patrzę z lekką zazdrością /w pozytywnym znaczeniu/ na aplikacje .Czerwone świąteczne podusie cudnie dopasowałaś do choinki z patyczków .Wspaniałe prace Uleńko !!Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Grażynko :) Cieszę się, że zauważyłaś moją skromną choinkę. Pierwszy raz mam choinkę w takim wydaniu - to z powodu braku miejsca. Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  11. Przepiękne poduszeczki, mi też by się przydały, jeszcze poduszek nie szyłam, nie mówiąc już o szydełkowaniu. Do tego jakoś głowy nie mam ;p Podziwiam wielce zarówno kwadraciki jak i serduszka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkie podusie są wspaniałe. Pozdrawiam;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ula, ja dziś krótko - piękne poduszki:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mi się podobają podusie z serduszkami. Bardzo, bardzo urocze :-)) Buziaki serdeczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kobieta renesansu z Ciebie Uleńko!
    Przytulaśne podusie - takie lubię!!!
    działaj dalej tak pięknie :)
    ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha !!! Nie wiedziałam. Dziękuję i pozdrawiam :))

      Usuń
  16. bym się na takich podusiach ułożyła jak królewna:D:D:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudne te podusie, bardzo podobają mi się wszystkie :D To prawdziwa przyjemność wtulić się w takie śliczności :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Te pierwsze to prawdziwe babcine kwadraty, już zapomniałam ile mają w sobie uroku. Ślicznie wyglądają również te szyte z serduszkami. Masz Uleńko wspaniałe pomysły. Przesyłam uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha !!! Dziękuję :) Chyba jestem po prostu poduszkowcem :)) Buziaki :))

      Usuń
  19. Poduszki z "babcinych" kwadratów zawsze mi się podobały, a Twoje są śliczne. Nie ujmuję uroku szytym, bo też mi się podobają:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Podziwiam szydełkowe prace, bo już na takie cuda ciągle brak u mnie czasu. Wolę na szybko rach ciach co z tkaniny wyczarować. U nas szydełkuje córka. U niej szydełko fruwa jak szalone. Piękne prace! Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba też wolę na maszynie cokolwiek uszyć. Wychodzi to szybciej i szybko widać efekty ! Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  21. Cudowne prace - wszystkie są bardzo miłe dla oka i przytulne. Podziwiam za ogrom pracy, jaki w nie włożyłaś - ale dla takich efektów warto, bo na prawdę robią doskonałe wrażenie :-)
    Pozdrawiam niedzielnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)) Cieszy to, gdy się czasem zrobi coś dla siebie, a nie tylko dla innych. Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  22. Ojej jakie piękne podusie te świąteczne cudne i oczywiście babciny kwadracik zawsze uroczo wygląda :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Zaczęłam kiedyś z takich kwadracikow robić kocyk..i nie skończyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda. Może jeszcze dokończysz ? Ja też mam takie rzeczy, których nie mogę skończyć.

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))