wtorek, 12 marca 2019

Przedwiośnie

Czy widzieliście już jakiekolwiek przejawy wiosny ? Na pewno !
U mnie już Ona jest , a właściwie to przedwiośnie !
Przedwiośnie to okres na styku zimy i wiosny, gdy średnie temperatury wahają się od 0 do 5 st.C. Następuje topnienie pokrywy śnieżnej i lodu, co nieznacznie poprawia wilgotność pól uprawnych.
Wschodzą pierwsze rośliny zielone, a na roślinach wieloletnich
pojawiają się pąki. Słońce powoli rozgrzewa ziemię.
Fenologiczny początek przedwiośnia wyznaczany jest na podstawie zakwitania
leszczyny pospolitej i podbiału pospolitego.

U mnie najpierw niespodziewanie wyrosła pietruszka w szklarni
- w donicy z worka jutowego ( 6.02.)
Potem wykiełkowały pierwsze krokusy ( 20.02 ), a po nich z ziemi zaczęły
wychylać łebki inne rośliny, nie pytając już o nic.
Nad ranem słychać świergot ptaków, no i przyleciały już żurawie.
Codziennie przelatują nad naszym domem i wydają głośnie okrzyki,
zwane klangorem.
Pomyślałam z radością: to wiosna !




















45 komentarzy:

  1. Wiosno, wiosno radosna, czy to ty? Pewnie, że ja!
    Widać w ogródkach zapowiedzi i zaraz humor lepszy. rankiem budzą nas kosy, cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudnie !!! Od razu człowiek radośniejszy !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. och jakie cudne krokusiki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawdziwa wiosenna pogoda:-) cudownie:-) kwiatki, spiew ptakow, sloneczko od razu weselej na serduchu. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za wiosenną relację ,wiosna jest super tylko mnie akurat dopadło przeziębienie i siedzę w domu tym bardzie fajnie jest pooglądać wiosenne obrazki. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas przejaw wiosny to ja - poncho i baleriny. A reszta zakutana w te czapy i kozaki jakby na Alaskę się wybierali...

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia z wiosennymi kwiatami :-) Ja odkryłam w sobotę kwitnące niebieskie cebulice :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo ! Cebulice są piękne ! U mnie jeszcze nie zakwitły.

      Usuń
  8. Bardzo piękne, wiosenne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U ciebie faktycznie już przedwiośnie, ale ja chcę wiosny !!!!
    W tym roku strasznie mi się do niej spieszy,
    bo zeszły rok z przyczyny choroby nie poczułam ani wiosny ani lata,
    więc wiosno przyjdź jak najszybciej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wołajmy razem !!! Na pewno zaraz przybędzie ! Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Piękne krokusy, a żurawi to Ci "zazdroszczę":):):)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z wielką przyjemnością patrzyłam na zdjęcia kwiatów. Wiosna przywołuję głośno. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Niby wiosna, choć jeszcze śnieg wczoraj padał. Ale już 'bliżej niż dalej'. Nie mamy krokusów, z czego ubolewam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u nas dziś wiatr taki, że głowę urywa i spustoszenie sieje ! Z domu nie wyjdziesz. Pozdrawiam :))

      Usuń
  13. Wiosnę pięknie u Ciebie widać,żurawi u mnie nie ma ale ptaki słychać i kwiatki też kwitną,a przynajmniej zaczynają:).Teraz cokolwiek pogodowego będzie się działo,to już wiosny nie zatrzyma:)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak... chce się już tego ciepełka i słońca coraz bardziej !!!

      Usuń
  14. Cudne widoki, krokusy pięknie pokazują swoje główki. Oj wiosenko przyjdź już:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czekam z utęsknieniem na cieplejsze dni ! Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Ale pięknie kwitną kwiatuszki wiosenne:-) Mnie dla odmiany wycieli drzewo przed oknem. Teraz będą widziała z okna jak wyrastają wieżowce, uj. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda drzewa. Miło spojrzeć na zieleń za oknem, a nie na nowe budynki. Pozdrawiam Marzenko :))

      Usuń
    2. Widziałam w internecie plany zagospodarowania okolicy. Okazuje się, że od mojej strony będzie pięknie zielono. Posadzą nowe drzewka, tylko czasu trzeba żeby urosły, ale nie będzie źle. Uff :-) Uściski :-)

      Usuń
  16. Piękne kwiaty, przedwiośnie to radość i nadzieja na cieplejsze dni słoneczne. Leszczynę kwitnącą widziałam i klucze ptaków a czekam na bociany. W zeszłym roku nie było młodych, pierwszy raz tak się zdarzyło.Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Magdo ! Teraz jest taka pogoda, że nawet nie chce się z domu wychodzić. Też nie mogę się doczekać tych cieplejszych dni. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  17. A wiesz, że ja jeszcze nie widziałam? Dzisiaj potwornie zmarzłam i jestem już zła, że zima tak długo trzyma, ale dajesz nadzieję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś Ty ?! Niemożliwe, że Ty wiosny nie widziałaś !
      Szczerze mówiąc Gabrysiu, ja też dość mam już tego zimna i wiatru i deszczu. Wiosno przybywaj !

      Usuń
  18. Zdecydowanie wiosna już przyszła - śpiew ptaków, zielone pąki... swoją drogą popatrz w jak cudnym klimacie żyjemy - możemy na własne oczy oglądać budzącą się do życia po zimie przyrodę. Piękne to...prawda?
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście mamy to szczęście oglądać przemiany pór roku. Mamy to szczęście... mieć w szafie tyle rozmaitej garderoby, na różną pogodę :)
      Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  19. Ja co prawda widziałam tylko pana sprzedającego tulipany , chyba dlatego bo mieszkam w dużym mieście . W sobotę pojadę do lasu i będę się rozgladać.
    Kryystyna
    Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła
    krystyna
    zpraszam do mojej strony
    http://krystynaczarnecka.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Krystyno !... bo wiosnę widać tylko poza miastem - w lesie, na polu, na wsi. Miłych spacerów ! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  20. Uwielbiam wiosnę, cieszę się, że już przychodzi, głównie z powodu długości dnia. Nareszcie jest jaśniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się to podoba, że jest już coraz jaśniej na dworze. Gdyby jeszcze było troszkę cieplej... Pozdrawiam :))

      Usuń
  21. Pięknie budzi się wiosna w Twoim ogrodzie .Uwielbiam pierwsze wiosenne kwiaty i coraz głośniejszy śpiew ptaków - wiosna jest chyba najbardziej wypatrywaną porą roku .Pozdrawiam cieplutko .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - po zimie wszyscy wyczekują tych cieplejszych dni. Pozdrawiam Grażynko :))

      Usuń
  22. Piękne zdjęcia Uleczko,u mnie w ogrodzie krokusy i przebisniegi, ale generalnie ogród wygląda po zimie tragicznie.U nas na Podkarpaciu jak wiesz było tyle śniegu, że przebić się do garażu było ciężko. Ale to nic, wiosna idzie idzie i wiesz, jest już woda brzozowa:)
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojejku ! Woda brzozowa !? Nigdy nie zbierałam soku z brzozy. Może o tym napiszesz?
      U nas na północy śniegu było jak na lekarstwo. Jest już coraz cieplej, ale wiatr i deszcz psują wszystko. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  23. Co roku na nią czekam, i chociaż przecież wiadomo, że zawsze przychodzi, cieszę się jak dziecko! Rośliny wychylają się coraz odważniej, ptaki wracają, na nasze podwórko wróciły "nasze" kopciuszki, ptaki się rozśpiewały - byliśmy z mężem na pierwszej w tym roku wycieczce rowerowej do pobliskiego lasu, taki koncert to balsam dla duszy ♥ Ach, wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakże kojący potrafi być śpiew ptaków ! My też byliśmy na wycieczce, ale pieszej do lasu. Niestety trzy duże dziki skutecznie nas stamtąd przegoniły Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))