czwartek, 27 czerwca 2019

Kochamy ogrody

Nasza wycieczka do ogrodów Kapias w Goczałkowicach
odbyła się  za sprawą Gabrysi, która to wyprawę zaplanowała, ale 
 nie mogła w niej uczestniczyć.
Ogrody są otwarte do zwiedzania od godz.10 do 19 i co najważniejsze: 
wstęp do ogrodów jest darmowy!

Choć zimna pogoda i padający majowy deszcz nie zachęcały do spaceru,
spędziliśmy w ogrodach około dwóch godzin. 
Pięknie przycięte żywopłoty, trejaże z drzew uformowanych  w szpalery, kompozycje w donicach, obsadzone skarpy oraz potoki z płynącą wodą - to wszystko sprawiło, że poczuliśmy się wspaniale i nawet 
kapiący deszcz nie popsuł nam humoru.

Zapraszam na spacer ścieżkami Ogrodów Kapias !
Może dostrzeżecie coś, czego mnie nie udało się dostrzec?
Klikajcie w zdjęcia, by przyjrzeć się z bliska :)






Staw z altaną na wyspie.







Ogród wiejski






Czy też macie wrażenie, że te drzewa spotkały się przypadkiem 
i zaczęły pogawędkę ?




 Patio włoskie




Ogród Lato 




Widok na ogród angielski.







 Ogród skandynawski. Brakuje tylko reniferów, ale znów
spotykamy tu gadające drzewa.




 Labirynt, w którym troszkę się pogubiłam, 
ale dość szybko odnalazłam właściwą drogę.






48 komentarzy:

  1. GRAŻYNA KOWALIK27 czerwca 2019 15:33

    Uwielbiam takie miejsca.Szczególnie w porze gdy możemy podziwiać kolory,zapachy. Przypomniał mi się Ogród zmysłów gdzie byliśmy jakiś czas temu. Ulu pozdrawiam i trochę zazdroszczę tej wycieczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ! Dzięki :) Ty na pewno byłaś w tych ogrodach, bo Gabrysia każdego tam zaprowadza. Pozdrawiam Grażynko :)

      Usuń
  2. Przepiękne ogrody. Koniecznie muszę się tam kiedyś wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam te ogrody już na innym blogu, ale to, co mnie najbardziej fascynuje, widzę po raz pierwszy u Ciebie: żywe labirynty! Marzę o tym, żeby choć raz w takim się znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ! Taki labirynt rzeczywiście przyciąga. My weszliśmy do labiryntu bez zastanowienia. Nie był on zbyt rozległy, ani też bardzo wysoki. Mój mąż głowę miał ponad krzewami, więc wszystko widział, a ja zabłądziłam.

      Usuń
    2. Ha ha ha !!! Trochę tak ! Ja chciałam być sprytniejsza i nie chciałam iść za mężem i wyszło jak wyszło :)

      Usuń
  4. Ogrody, kwiaty to coś dla mnie:) raj dla oczu, serca i duszy:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne ogrody, też bardzo lubię takie miejsca. Serdecznosci Ulko.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam, zachwycałam się i tylko żal, że nie mam ogrodu, by część tych inspiracji zainstalować u siebie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie masz zbyt daleko do tego pięknego ogrodu ? Gdyby podczas naszego pobytu pogoda dopisała, pewnie posiedzielibyśmy na którejś ławeczce, a było ich tam wiele.

      Usuń
    2. Mam bardzo daleko, zawieźli nas Gabrysia i Bogdan, gdy odwiedzaliśmy ich w wakacje:-)

      Usuń
  7. Super wycieczka takie wyprawy pozwalają nabrać sił do tworzenia nowych cudów. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wracamy tam bardzo chętnie i z wielką przyjemnością, o każdej porze roku. Cieszę się Ulenko, że się nie zawiodłaś. Właśnie snuliśmy niedzielne plany i chyba mi ułatwiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha !!! Masz tak blisko Gabrysiu, że możesz obserwować te ogrody o każdej porze roku. Tam zawsze jest pięknie !!! Ja bardzo miło wspominam ten czas. Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Alez tam pięknie :) ślicznie Ulcia wygladasz, widać, ze wycieczka się udała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale piękna wycieczka, szkoda, że tak daleko ode mnie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też mamy bardzo daleko do Goczałkowic, ale jak już przyjechaliśmy w te rejony , to chcieliśmy zobaczyć jak najwięcej. Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. awesome article my friend..
    please visit my blog too

    OdpowiedzUsuń
  12. O matko! Ileż trzeba się napracować, żeby utrzymać takie piękne ogrody!

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj Ulu, bardzo lubię takie ogrody, mogę godzinami się po nich włóczyć i podziwiać. Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ! Też lubię takie miejsca. Mogłabym mieszkać w ogrodzie :)

      Usuń
  14. O, ładnie tam, ciekawie. Lubię ogrody. Ja zwiedziłam ostatnio słynne arboretum w Wojsławicach - polecam, jak dla mnie najpiękniejszy tego typu park jaki widziałam. Ale to wypad na cały dzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wiele ciekawych miejsc w Polsce i ogrodów ! Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Piękne ogrody, dziękuję za wirtualne zwiedzanie. Gdy tylko będę mieć taką możliwość, to bardzo chętnie odwiedzę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Minelysmy się o kilka tygodni, ja byłam już przy pięknej pogodzie i myślałam, że nie wyjdę z tego cudownego ogrodu. Zachwycił mnie, a nawet zakupilam dużo roślin.
    Pozdrawiam serdecznie.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród o każdej porze wygląda inaczej i zawsze ma swój urok. Za każdym razem kwitną kolejne rośliny. Dodatki i akcesoria ogrodowe w sklepie były dosyć drogie, ale również zakupiliśmy kilka roślin, bo nie potrafimy inaczej :)) Pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Słyszałam o tym miejscu :) Z Twojej relacji wynika, że tam jest pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ fantastyczna różnorodność!! Nawet pewien domek przypominał domek Hobbita, super ! :-)) U nas po zabijających upałach, ochłodziło się i nawet dotarłam na ćwiczenia wczoraj :-)) Uściski :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też zrobiło się zimno. Rano było tylko 11 st.C !!! Mamy teraz niezłą "huśtawkę pogodową ". Pozdrawiam Marzenko :)

      Usuń
    2. hehe, u nas już świeci ostro, uch, Bardzo mi miło, że zajrzałaś do mnie i że Cię nie zraża pisanie o bon, bo jeszcze coś napiszę, no nie mogę się oderwać, bo dzięki temu taką dobrą zmianę życia zrobiłam. No to piszę, każdy pisze co mu tam posłużyło i to jest fajne przecież, ciekawe. uściski mocne :-))

      Usuń
  19. Ulu ale bajeczne miejsce - uwielbiam ogrody :) Widzę że już w wielu miejscach tworzy sie je tematycznie. Czasami z roślinnością jest problem, ale oko można przymknąć bo i tak są wspaniałe w swej krasie wielkości i masie kwitnących roślin. Ta aranżacja cudo :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te kocham ogrody ! W roślinach jest tyle piękna ! Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  20. Uwielbiam ogrody Kapias i bardzo często tam bywam bo mam bardzo blisko.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniałe miejsce, już tyle słyszałam o tych ogrodach, że zapragnęłam je odwiedzić:) Mieszkam daleko od nich, ale i Ty Ula także mieszkasz daleko i byłaś, odwiedziłaś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Aniu ! Czasem można tak właśnie zaplanować wakacyjne wyjazdy, by odwiedzić przy okazji miejsca, o których marzymy. Pozdrawiam :)

      Usuń
  22. piękne ogrody ;) jak byłam mała - byłam w botanicznym. A ostatnio w japońskim (u mnie na blogu jest zdjęcie) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam Twoje piękne zdjęcie pod klonem palmowym ! My ( ja i mój mąż ) kochamy ogrody, więc gdy tylko mamy okazję zwiedzamy i czerpiemy inspirację. Polecam Ci ogród japoński w Jarkowie koło Lewina Kłodzkiego.

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))