sobota, 10 lipca 2021

Porcelanowe Gody

 Rocznica ślubu to dla małżonków ważny dzień. Świętować można na różne sposoby, ale najważniejsze, by spędzić ten dzień razem.

Czy wiecie, że pierwsze nazwy rocznic powstały już w 1922 roku ? Wymyśliła je amerykańska pisarka Emily Post - znawczyni etykiety i dobrego wychowania. Emily zaproponowała osiem nazw dla : 1, 5, 10, 15, 20, 25, 50 i 75 rocznicy. 

Nazwy te szybko przyjęły się i stały popularne. Po piętnastu latach Związek Amerykańskich Jubilerów opracował kolejne nazwy i tak powstał katalog nazw rocznic, z którego korzysta się do dziś na całym świecie.

W mojej pracowni powstała kartka z okazji dwudziestej rocznicy ślubu, czyli Porcelanowych Godów.









Cytaty o miłości znajdziecie na drugim blogu - tu:KLIK

22 komentarze:

  1. Przyjemnie oprócz życzeń dostać taką karteczkę, jest pamiątka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna kartka:)
    muszę przyznać, że nie rozumiem, jak były dobierane nazwy, jakie były kryteria np. dobór nazw drewniane gody, czy cukrowa która w/g mnie powinna być do pierwszej rocznicy, potem już bywa różnie;) i dlaczego co roku mamy jubileusz tylko do 15-tej rocznicy, a później już tylko co 5 lat? tego juz pewnie nie zmienimy, ale.........
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia jakie były kryteria ustalania tych nazw. Było to niemalże 100 lat temu. Gdyby teraz powstał nowy katalog rocznic pewnie nazywałyby się zupełnie inaczej. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  3. Karteczka urocza i i tekst zabawny. Gratuluje pomysłu i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Porcelanowe Gody, no no, kto by pomyślał, ile już rocznic świętowałam, hehe, tylko dwóch nie będę świętować ;-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ha ! Mniemam, że jesteś długowieczna ! Buziaki posyłam :)))

      Usuń
  5. Piękna kartka i piękna rocznica!😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie mogę zapamiętać tych rocznic!
    Karteczka cudna, serce najważniejsze:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie pamiętam nazw rocznic :) Pozdrawiam !!!

      Usuń
  7. Urocza karteczka. Wiele już rocznic za nami. Nie znam ich nazw. Ale chętnie teraz poczytam i poznam nazwy tych, które mamy już za sobą. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ! Nie ważne rocznice - ważne to, co w sercu i to, żeby być naprawdę razem. Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  8. Śliczne karteczki tworzysz....
    I ja niedługo będę miała okrągłą rocznicę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! Ooo ! Ciekawe ile już Wam "stuknęło" wspólnych latek ? Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  9. Kartka piękna, ciekawy prezent, sam żony nie mam ani też znajomych, których rocznica zbliża się do porcelanowych godów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ! Dziękuję za słowa uznania. Kartkę zrobiłam dla mojej siostry i Jej męża. Niech Im szczęście sprzyja na następne lata ! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  10. Porcelanowe gody... Kiedyż to było! Mnie już o perłach trzeba myśleć!

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczna, pomysłowa kartka! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak zwykle piękna pomysłowa kartka z pięknymi życzeniami. Oby spełniały się. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kartka bardzo fajna, ale nazwa dla 20 lat małżeństwa chyba nie za bardzo mi pasuje, bo porcelana oznacza kruchość.:))
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))