sobota, 11 grudnia 2021

Książki narodzone z pasji

Lubię poznawać ludzi i ich historie życiowe. Wierzę w to, że nic nie dzieje się przypadkiem, a pasja i zainteresowania zbliżają ludzi.

 Dlatego też cieszyłam się jak dziecko, gdy pewnego dnia listonosz dostarczył mi niewielką przesyłkę. Była to z precyzją zapakowana książka pt. "Moja przygoda z rowerem i nie tylko".

Pana Krzysztofa - autora wypatrzyłam na jednej z grup na FB. To człowiek o niesamowitej pasji do gór, samotnych podróży rowerem i poznawania ludzi. Książkę "połknęłam" jak wygłodniały poszukiwacz przygód. To dlatego, że doskonale rozumiem autora, który zmagał się z wiatrem, deszczem, zmęczeniem i kontuzjami. Sama nie raz wybierałam się w samotną podróż rowerem w nieznane. Nie były to podróże tak dalekie, ale jednak rodziły podobne rozterki. Czytając książkę miałam poczucie jakbym tam była... w tych górach , na szlakach. Doskonale rozumiem zapał Krzyśka do jazdy rowerem, by pędzić w coraz to nowe, nieznane miejsca.

Oto kilka cytatów z książki:

" Spytał mnie ktoś: a co to za turystyka, jak idzie pan cały czas lasem, a tam nic nie ma. Nie czuję się turystą tylko wędrowcem, dla którego droga jest celem samym w sobie, który bez względu na zimno czy upał, wiatr i deszcz oraz mgłę - ubiera na zmasakrowane stopy mokre buty i idzie dalej."

***

" Najstarszą i najsilniejszą emocją ludzką jest strach, a najstarszym i najsilniejszym rodzajem strachu jest strach przed nieznanym. Ale ci, co zmierzą się z tym nieznanym wiedzą, że często jest ono lepsze od tego, co się już zna."




Gdy zobaczyłam na FB krótki opis książki "Pora uszyć lalkę" od razu napisałam do autorki  i zakupiłam książkę. To był impuls. Gdy nadeszła przesyłka - przez dwa dni jej nie otwierałam... była tak ładnie zapakowana, że czułam, iż ktoś włożył w to całe serce. 

Taka właśnie jest Hania - autorka książki. Kolejne karty książki obracałam z prawdziwą przyjemnością, choć temat ten doskonale znam z autopsji i równie dobrze mogłabym  nie  czytać. Ciekawość, by dowiedzieć się jak to było u kogoś - zwyciężyła. Rękodzieło - jak to się zaczęło, dlaczego tak i co dalej ? Treść pochłonęła mnie w całości. Jeśli myślisz, że z tej książki dowiesz się jak uszyć lalkę to jesteś w błędzie. To mądra i inspirująca książka o... życiu. To opowieść o tym jak szyjąc lalki odkryć samą siebie.  Książka jest bardzo ładnie wydana, w sztywnej oprawie oraz bogato ilustrowana. 


Kilka cytatów z książki:

"Nie ważne, ile czasu zajmuje stworzenie jakiejkolwiek rzeczy - godzinę, wieczór, kilka dni czy miesiąc. Każdy taki przedmiot ma duszę, ma historię i dużo ciepła."

***

" Kiedy pracują ręce, umysł się uspokaja, odpoczywa i pozwala się skupić na przyjemności tworzenia."

***

" Myślimy, że to tylko lalki, a tymczasem one kryją w sobie moc uzdrawiającą duszę."

***

" Oglądanie się za konkurencją ujmuje sił i zabija kreatywność."






31 komentarzy:

  1. Ciekawe książki. Kiedy szyję swoje lalki lub tworzę jakąkolwiek inną rzecz, muszę czuć w sobie pozytywne nastawienie i dobrą energię...Inaczej w ogóle nie biorę się za tworzenie :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście ! Doskonale Cię rozumiem. Nie da się stworzyć nic nowego, jeśli nie ma spokoju i dobroci w sercu. Pozdrawiam Anetko :))

      Usuń
  2. Też uwielbiam poznawać ludzi.
    Cytat o lęku, strachu - bardzo prawdziwy, świetny. 🍀💚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię prawdziwe historie ludzi opowiedziane w sposób tak autentyczny i wiarygodny. Pozdrawiam Joasiu :)

      Usuń
  3. Te książki świadczą o ludziach, którzy je napisali.
    To z pewnoscią bardzo wartościowe i mądre osoby.
    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spodziewam się, że Ty na pewno coś o tym wiesz. Sama przecież też jesteś autorką książek. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Witaj Ulo, a we mnie jest ciągle ten dziecinny lęk przed nie znanym przed obcymi ludźmi. Sprawia mi ogromną trudność wchodzenie w nowe środowisko, poznawanie nowych ludzi. Tylko gdy są przy mnie przyjaciele ,robię się odważna , mogę zwiedzać świat. Często powtarzam - nie ważne gdzie jadę ,ważne z kim. Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre lęki są w nas od dziecka i towarzyszą nam przez całe życie - niestety. Ja też lubię podróżować z kimś, bo wtedy jest raźniej, ale samotne podróże też mi się zdarzają i wtedy wiem, że muszę liczyć tylko na siebie. Moc pozdrowień :))

      Usuń
  5. Bardzo ciekawe sylwetki i ciekawe książki:-)
    Pasje i interesujące osoby czynią nasze życie bogatszym.
    A kiedy, Uleńko twoja książka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej ! Zawstydzasz mnie... moja książka ?
      Przyznam, że nieraz o tym myślałam, lecz tylko myślałam.

      Usuń
    2. Jestem przekonana, że miałabyś wiele do przekazania i zrobisz to interesująco.
      jotka

      Usuń
  6. Na pewno książki są piękne i mądre, ale to dlatego, ze napisali je mądrzy ludzie z pasją. Podpisuję się pod cytatami z książki p. Hani, bo doskonale ją rozumiem. To ludzie wyciskający z życia każdą kroplę jego esencji. Wielki szacunek mam też dla p. Krzysztofa niestrudzonego podróżnika- rowerzysty, podziwiam chęć poznawania świata i ludzi, a teraz tak o to trudno.
    Dziękuję Ci za taką wysoką pozycję mojego bloga, czuję się bardzo wyróżniona i zaskoczona, moc serdeczności Ci przesyłam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celu Droga ! Blogowy kalendarz zawiera blogi, które mnie inspirują i które lubię odwiedzać szczególnie. Nie kryję się z tym, że Twój blog do takich właśnie należy. Jest mi bardzo miło, że mogę odwiedzać Twoje miejsce w sieci, czerpać z niego i cieszyć się znajomością z Tobą. Ściskam i pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Pięknie tu u Ciebie, tyle inspiracji!! Uwielbiam trafiać w takie miejsca, od razu wraca mi uśmiech :) Pędzę czytać dalej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ! Jak mi miło, że do mnie trafiłaś !? Cieszę się z każdego nowego gościa i mam nadzieję, że jeszcze nie raz się spotkamy :) Pozdrawiam Cię serdecznie :))

      Usuń
  8. Pasja - to jest najpiękniejsze co człowiek może w swoim życiu odkryć i realizować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, Gabrysiu ! Nie wiem jak żyją ci, którzy nie odkryli swojej pasji ?

      Usuń
  9. Pewnie każda rękodzielniczka czasem zadaje sobie pytanie - po co ja to właściwie robię? Ta druga książka jest piękną odpowiedzią:)
    Serdeczności Uleńko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewciu :)) Zawsze kiedyś przychodzą takie dni - rozterki, wahania... a potem mijają i człowiek znów tworzy coś. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  10. Nic się nie dzieje przypadkiem, są tylko spotkania. :) Tak zawsze mówiłam.

    Znam takie przygody ale z pozycji piechura. Mam za sobą 6 lat na górskich szlakach, często z mężem, ale nierzadko samotnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ! Cieszę się, że jesteś ! Niesamowite, że też kochasz góry !? Kiedyś, w młodości przemierzałam górskie szlaki częściej. Potem przyszły inne sprawy, obowiązki i dawno nie byłam w górach - tak, żeby po nich pochodzić. Teraz tęsknię za tym ogromnie. Może uda się w przyszłym roku. Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  11. takich książek nam potrzeba:D super wartościowe, ciekawe, pełne pasji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie takie książki są szczególnie cenne. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  12. Ja to mówię że do każdej opowieści musimy dojrzeć, że na każde przesłanie przychodzi czas :) Jak wiesz Ulu ja czytelniczy wachlarz mam wszelaki, ale lubię przesłania, które coś wnoszą i mnie zaciekawiają ;)
    pozdrawiam serdecznie i kolejnych ciekawych książek życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak ! Wiem, że Ty Beatko czytasz bardzo dużo rozmaitych książek. Ja na pewno Cię w tym nie doścignę.
      Ja lubię książki, które są dla mnie inspiracją i skłaniają mnie do rozmyślań, a nawet do konkretnego działania. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  13. Bardzo interesujące i wartościowe książki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))