sobota, 27 stycznia 2024

URODZINY PRZYJACIÓŁKI

 Pod koniec ubiegłego roku zostałam zaproszona na urodziny mojej przyjaciółki. Życzeniem jubilatki było, by jako prezent ofiarować karmę dla zwierząt, które mieszkają w schronisku. Karmę oczywiście zakupiłam, ale okrągłe urodziny nie mogły się obyć bez pamiątkowej kartki i małego co nieco.

Powstała kartka i opakowanie do harmonijkowego albumiku ze zdjęciami, który zamówiłam w empik foto. 

Niektóre przyjaźnie przytrafiają się nam dopiero w drugiej połowie życia. Ja zupełnie się tego nie spodziewałam...

Nasza znajomość zaczęła się na warsztatach Gospel w 2018 roku. Nie znałam tam nikogo. Katarzynę widziałam gdzieś tam w drugim rzędzie. Zamieniłyśmy na przerwie może kilka słów. Zwykle tego nie robię, ale po warsztatach wręcz rozpierała mnie radość i energia, więc zaprosiłam Kasię do znajomych na FB, co spotkało się z niemałym zdziwieniem z Jej strony. Pomyślałam wtedy: co za dziwna osoba ?!

W niedługim czasie w Centrum Kultury odbył się dzień otwarty i można było zapisać się do różnych zespołów. Obie zapisałyśmy się do chóru Gospel i na pierwszych zajęciach usiadłyśmy koło siebie. Po roku pojechałyśmy razem na warsztaty do miasta Gniew. Nie było nam łatwo dogadać się w różnych sprawach, bo tak naprawdę prawie się nie znałyśmy. Kasia chodziła swoimi drogami. Ja wracałam samotnie z wieczornych koncertów. 

Regularne próby i występy naszego chóru sprawiły, że poznawałyśmy się bardziej i miałyśmy coraz więcej wspólnych tematów. Potem pojechałyśmy na kolejne warsztaty, a następnie same zorganizowałyśmy warsztaty nad morzem, gdzie zaprosiłyśmy zaprzyjaźniony chór ze Żnina. Gdy rozpadł się nasz chór, śpiewający Gospel - nie chciałam już żadnego innego. Jednak za namową Kasi zapisałam się razem z Nią do Chóru Koszalin Canta. Nie tylko razem śpiewamy, ale dzwonimy do siebie, spotykamy się i nasze rodziny się poznały. Nie robimy nic na siłę. Dopiero niedawno nazwałyśmy to uczucie. Obie czujemy, że łączy nas przyjaźń.











49 komentarzy:

  1. Piękna kartka, piękna przyjaźń i piękny gest dla zwierzaków. BRAWO!

    OdpowiedzUsuń
  2. What a nice birthday card, thanks for your sharing

    OdpowiedzUsuń
  3. Super prace zrobiłaś :).

    Ja moją obecną przyjaciółkę poznałam w pracy. Obie przyjmowałyśmy się w ten sam dzień.
    Dziś śmiejemy się, że pykło od pierwszego wejrzenia haha :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak fajnie !? My też teraz śmiejemy się z początków naszej znajomości. Wcale nie było to takie oczywiste ani łatwe. Działo się powoli. Każda z nas jest inna, a jednak łączy nas przyjaźń.

      Usuń
  4. Piękna przyjaźń, śliczną kartkę zrobiłaś, a karma jako prezent to bardzo fajny pomysł.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie prezentuje się ta kartka :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny i nietypowy początek znajomości, życzę wam wielu wspaniałych przeżyć razem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Rzeczywiście - zaczęło się dziwnie, a nawet nieprzyjemnie. Długo poznawałyśmy się i docierałyśmy, a przede wszystkim akceptowałyśmy swoje zachowania, poglądy, zwyczaje itp.

      Usuń
  7. Kochana Moja! Jaka piękna historia! Ogromnie się cieszę że trafiliście na siebie! Taka przyjaźń to skarb! Ja co prawda nie mam takiej przyjaciółki, ale może kiedyś i mnie spotka ten dar!
    Nie wiedziałam że śpiewasz w chórze? Jestem pełna podziwu 👏 ja śpiewam tylko jak jestem sama w domu bo tak fałszuje że wszyscy uciekają 😉
    Kartka jak zwykle piękna!
    Serdecznie pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak ! Przyznam Ci się, że naprawdę nie spodziewałam się takiej znajomości, która dojrzeje i zamieni się w przyjaźń. W trudnych chwilach wspieramy się nawzajem i przegadujemy to, co trzeba przegadać.
      Bardzo dziękuję za każde Twoje słowo :)) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  8. Fajna jest taka przyjaźń. Warto utrzymywać ją. Pomysłowa kartka, z pewnością spodobała się Jubilatce. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu :) O dobre uczucia trzeba dbać i pielęgnować je. Jak na razie wychodzi nam to całkiem nieźle. Pozdrawiam :))

      Usuń
  9. Dużo pięknych chwil Wam życzę razem:) O każdą przyjaźń trzeba dbać.
    Serdeczności Ula.
    PS. Piękna kartka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Izo ! Dobrze jest mieć przy sobie takich ludzi, co nas rozumieją. Ściskam :))

      Usuń
  10. Takie przyjaźnie muszą być pielęgnowane, bo są największą wartością międzyludzką.
    Ślicznie skomponowałaś kartkę i opakowanie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  11. Na urodziny przyjaciółki MUSI być unikalna kartka!
    Piękne imię nosi Twoja przyjaciółka. Moje :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ! Ha ha - kobiety o tym imieniu zawsze dadzą obie radę w życiu ! Tak słyszałam.

      Usuń
  12. Przyjaźń to wielka rzecz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Dlatego nie nadużywam tego słowa w stosunku do ludzi, których znam. Pozdrawiam Basiu ))

      Usuń
  13. Śliczna kartka!!! Taka przyjaźń to skarb. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna i bardzo pomysłowa. Twoje przyjaciółki dostają
    wyjątkowe życzenia. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękna, niewymuszona przyjaźń - aż miło o takiej czytać :) Kartka urocza! Przypomniało mi się, że kiedyś sama lubiłam tworzyć, ale w ostatnich latach nieco to zarzuciłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ! Bardzo dziękuję za ciepłe słowa. Moc pozdrowień posyłam :)))

      Usuń
  16. Piękna kartka, bardzo lubię te ręcznie robione i personalizowane. Czasem zdarzy mi się jakąś zrobić, ale mam dość ograniczone możliwości intelektualne (haha) i zasobowe ;) Mogłabyś zdradzić, skąd bierzesz te wszystkie dodatki? Z jakiegoś sklepu stacjonarnego czy masz może ulubione miejsce w sieci, które poleciłabyś takiemu żółtodziobowi jak ja? I co według Ciebie powinna kupić każda szanująca się miłośniczką ręcznie robionych kartek, aby na poważnie rozpocząć tę fascynującą przygodę?

    Już lubię Twoją przyjaciółkę - ma dobre serce :) (i pewnie sama ma jakieś zwierzaki)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Taito ! Bardzo dziękuję za Twoją obecność ! Moja pasja zaczęła się wtedy, gdy niewiele można było kupić, by wykonać kartkę. Cenny był dla mnie każdy skrawek papieru ozdobnego. Czasem cięłam torebki po prezentach, zbierałam złotka od cukierków itp. Teraz jest wiele sklepów internetowych i stacjonarnych, które oferują profesjonalne papiery do scrapbookingu. Nie mam jednego ulubionego sklepu. Wiele materiałów zakupisz w Action, na internecie wystarczy, że wpiszesz hasło: scrapbooking sklep. Zawsze coś znajdziesz.
      Na bocznym pasku mojego bloga, po prawej stronie jest: Morze spraw i moja historia. Tam jest o moich początkach. Czekam na Twoje kartkowe prace ! Ściskam i pozdrawiam :)))

      Usuń
    2. A ja dziękuję za Twój sympatyczny komentarz i obszerną odpowiedź :) Oj tak - kiedyś trzeba było się nieźle nagimnastykować, teraz można kupić praktycznie wszystko. Pytałam, bo ja mieszkam na wyspie, nigdy się tutaj nie spotkałam ze sklepem Action, w ogóle brakuje mi w moim mieście takiego stacjonarnego przybytku, w którym mogłabym zaopatrzyć się w te wszystkie cudeńka.

      Dzięki za pokierowanie mnie do "Morza spraw", już zabieram się za czytanie :)

      Usuń
    3. Och ! Szkoda, że Ty w Irlandii. Gdy byłam na urlopie w Wlk. Brytanii odwiedziłam miasto Llandudno w Walii. To było 10 lat temu... Był tam sklep scrapbookingowy. Czegóż tam nie było ?! Oczywiście poczyniłam tam niemałe zakupy. Teraz nie mogę go znaleźć. Może już go nie ma albo zmienił branżę.

      Usuń
    4. Również byłam w Llandudno, jakieś pięć-sześć lat temu, jeśli się nie mylę. Bardzo mi się tam podobało, ale ja ogólnie lubię nadmorskie klimaty i miasta, bo nigdy nie miałam tego na co dzień. Człowiek ma tendencję do gonienia królika...

      Usuń
    5. Cieszę się, że poznałaś to urocze miasto nad Morzem Irlandzkim z piękną promenadą i molo. Wjeżdżaliśmy tam takim zabytkowym tramwajem na wzgórze, by podziwiać piękne widoki.

      Usuń
  17. Oh, Urszulko, Twoje kartki zawsze są niesamowite, dopracowane i pomysłowe. Nie uciekaj mi już z tego Bloggera, bo ja uciekłam z fejsa! Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Joasiu ! Zawsze miło mi Ciebie widzieć :)) Jestem, jestem, choć bywa, że nieczęsto. Ściskam :)

      Usuń
  18. Piękna kartka :D! Masz jakąś propozycję na walentynki?
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jeszcze nie mam. Kartki tworzę na bieżąco, a ostatnio tylko pod zamówienie.

      Usuń
  19. Twoja przyjaciółka to z pewnością wspaniała osoba, cudowny gest dla zwierzaków! Ja swoją obecną poznałam w pracy, jakieś 7-8 lat temu. Jest świetna, ma super poczucie humoru, jestem chrzestną jej córki. Nasza przyjaźń zaczęła się od tego, że spotkałyśmy się w tym samym lumpeksie :D Chodziłyśmy tam regularnie, więc pewnego dnia zaprosiła mnie na kawę i od tego czasu, piję u niej regularnie :)
    Śliczna kartka! Naprawdę cudowna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ! Klaudio, jaka wspaniała przyjaźń !? Ja wiem i mocno w to wierzę, że nie ma przypadków. Tak po prostu musiało być ! Dobre energie się przyciągają. Pozdrawiam i ściskam :))

      Usuń
  20. Przepiękny gest od przyjaciółki! Zapamiętam na przyszłość, bo zwykle gdy proszę o "nic" to i tak nikt się nie słucha, a taka inicjatywa jest cudowna. ;) Ja mam przecudne trzy przyjaciółki od początków szkolnych. Nie wyobrażam sobie, że mogłabym teraz zyskać tak głęboką więź z obcą mi osobą, bo jestem dosyć skryta, ale kto wie! Liczę, że jednak życie pozytywnie mnie zaskoczy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ! Mam nadzieję, że życie zaskoczy Cię pozytywnie. Wierzę w to, że gdzieś tam...w górze jest KTOŚ, kto niepostrzeżenie stawia na naszej drodze odpowiednich ludzi - tych, których akurat potrzebujemy. Przypadek ? Nie sądzę. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  21. Słowo przyjaźń zobowiązuje. Swoją najlepszą koleżankę a może już przyjaciółkę chociaż nie chcemy nadużywać tego słowa znam od dziecka z podwórka. Rzadko się spotykamy ale bardzo to lubimy i wtedy rozmów nie ma końca. Kartki bardzo ładne. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Alu ! Ja też nie lubię nadużywać tego słowa. Ludzkie relacje są takie kruche - to chyba z tego powodu go nie nadużywam. Tak jak sama wiesz - dobrze jest mieć przy sobie taką duszyczkę, która Cię zrozumie :)) Ściskam :)))

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))