piątek, 12 lipca 2024

Cenne chwile - czerwiec 2024

 Cennych chwil, które zapamiętam z czerwca dostarczył mi dwudniowy wyjazd z przyjaciółką. Zawsze, gdy wyjeżdżamy na krótko, mówimy, że uciekamy na dwa dni i nucimy piosenkę, śpiewaną przez Alicję Majewską: 

" Uciec z domu na dwa dni

w jakieś wcześniej nieznajome

żeby sprawdzić, co się śni

poza domem.

Uciec z domu w taki cień,

który tysiąc ma odcieni.

Na dwa dni - bo jeden dzień

nic nie zmieni.

Od przyjaciół i od rodzin,

między spadające gwiazdy,

Na czterdzieści osiem godzin

plus dojazdy.

Potem długo mieć na twarzy

coś, co cię wyróżnia w tłumie.

Takie coś, co zauważy

tylko taki ktoś, kto umie."


Tak więc uciekłyśmy do... Poznania, by świętować piątą rocznicę naszego poznania. Poznałyśmy się na warsztatach Gospel, które prowadziła Agnieszka Górska-Tomaszewska (pseud."Baca"), która od 25 lat jest dyrygentką poznańskiego chóru Gospel Joy. Gdy dowiedziałyśmy się, że chór wystąpi w kościele pw. Św. Jadwigi Śląskiej w Poznaniu - po prostu wiedziałyśmy, że chcemy tam być ! Spakowałyśmy plecaki, wsiadłyśmy do pociągu i pojechałyśmy !






Bazylika archikatedralna Świętych Apostołów Piotra i Pawła na Ostrowie Tumskim w Poznaniu - miejsce pochówku pierwszych władców Polski.




Widok na Urząd Miasta Poznań - dawniej: Kolegium jezuitów.




Renesansowy Ratusz na Starym Rynku w Poznaniu.


Centrum Kultury Zamek

Restauracja Kolegiacka



Gospel Joy




32 komentarze:

  1. No i super taki wyjazd to najlepsze doładowanie baterii :) Pozdrawiam serdecznie😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak ! Baterie naładowane pozytywnie ! Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Jak ja dawno nie byłam w Poznaniu. A tam jest tak pięknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie ! Poznań od zawsze mi się podobał. Teraz zobaczyłam go trochę inaczej. Dużo mamy pięknych miast. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ale fajnie, daleko od wszystkich i od wszystkiego , pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem trzeba uciec na chwilę. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Wspaniały wyjazd!!! Na takim wypadzie z pewnością można się oderwać od codzienności. Też by mi się taki wyjazd przydał. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam takie krótkie wypady ! Można naładować baterie !!! Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Pięknie spędziłaś czas, ciekawe zdjęcia zrobiłaś.
    Pozdrawiam z Pienin, gdzie spotkałam się z blogową Anką :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och! Cudne są takie spotkania blogowe i pełne niespodzianek ! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Ulu! Jak fajnie że zajrzałaś do Poznania i to z tak zacnej okazji. Mam nadzieję że miasto się Wam podobało? Ja z przyjemnością obejrzałam zdjęcia z miejsc do których i ja zaglądam w wolnej chwili 😉
    Serdecznie pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej ! Nie wiedziałam, że Ty w Poznaniu... Ja bardzo lubię to miasto. Miałam okazję bywać w nim z okazji różnych kursów i wydarzeń. Tym razem inaczej spojrzałam na Poznań., trochę zwiedzałyśmy. Pozdrawiam serdecznie !!!

      Usuń
  7. Wspaniałe są takie spotkania z przyjaciółmi, a do tego jeszcze wspólny wyjazd. Obyś miała takich chwil jak najwięcej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne zdjęcia! Nie byłam nigdy w Poznaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie gdzie indziej wiodą Twoje drogi. Ja w Poznaniu byłam wiele razy. Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  9. Dziękuję za spacer po Poznaniu w miłym towarzystwie.:) Inspirujące są takie wypady w Polskę.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak !!! Takie wypady są konieczne !!! Ha ha :)) Pozdrawiam Celu :))

      Usuń
  10. Cudownie Ulu że taki pięknie świętowałyście swoje spotkanie, poznanie się, a w Poznaniu kiedyś mieszkałam, całkiem zakręcone miasto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki kochana ! Mnie się Poznań podoba od bardzo dawna. Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  11. Dzień dobry Ula :-) Jaki ładny Poznań. Muszę tam kiedyś pojechać. Daj znać,proszę, jak będziesz śpiewać gospel na jakimś festiwalu, postaram przyjechać. Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbliższy koncert i warsztaty Gospel, na których będę to Tczew 1.09.2024. Zapraszam !!!

      Usuń
  12. Taki wyjazd z Przyjaciółką to coś fantastyczne. Cudowne zdjęcia, Ula.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję :)) Bardzo lubię takie "babskie" wyjazdy. Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  13. Takie krótkie wyjazdy potrafią zdziałać cuda dla psychiki :)
    Zachwycam się tym pięknym muralem z dzieckiem i latawcem. No i Tobą na ostatnim zdjęciu! Bardzo ładnie i szykownie się prezentowałaś, Ula :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ! Dziękuję kochana !!! Jak każda kobieta lubię komplementy. Cóż mogę powiedzieć ? Takie wyjazdy wietrzą głowę :) To jest bardzo dobra rzecz ! Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  14. Witam Cię serdecznie 🖐😉
    Dziękuję Ci za podzielenie się z nami Twoimi zdjęciami z Twojej wycieczki. Przepiękne miejsca odwiedziłaś. Ja również planuję w tym tygodniu zrobić sobie jednodniową wycieczkę po za miasto 😉
    Pozdrawiam Cię cieplutko i ściskam Cię mocno 😘💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za Twoje słowa. Życzę Ci udanej wyprawy i pięknych wrażeń !!!

      Usuń
  15. Super, że świetnie spędziłaś czas i podładowałaś akumulatorki - będą miłe wspomnienia...
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  16. Każdy powód jest dobry gdy można odpocząć w przyjemnym towarzystwie. Wspaniały wypad :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszalałyśmy, pośpiewałyśmy, pozwiedzałyśmy !!! Niewiele nam do szczęścia potrzeba. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))